Prinsesse Kuul Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Leger og jordmoedre har alle forskjellige teorier angaaende kynnere. Noen mener at kynnere kun varer noen sekunder, mens maserier varer lenge. Andre mener motsatt. Noen mener at ved en kynner mister man pusten, mens ved en maserie faar man vondt i ryggen. Kynnere kan visst vaere et faretegn, men stort sett ikke, selv om noen sjekker alle gravide som har smerter og noen avviser alle gravide som ikke har en baby halvveis ute av vagina. Kynnere skal visst forsvinne naar man legger seg ned eller reiser seg opp, alt ettersom hva man gjorde foer den tid. Dette er selvfoelgelig bare tull. Modning er visst som mensensmerter, mens ikke-modning bare er generelt ubehagelig. Det er mange teorier. Og mye forvirrende informasjon ute aa gaar. Saa etter to svangerskap med mye kynnere, saa har jeg dette aa si: Graviditet kommer med masse rare vondter. Ferdig med den saken.
06.06.10 Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Jeg er i uke33 og har begynt å få litt vondter her og der....men legen sier at det er helt normalt å få litt vondt så har bare roet meg med det. Om det er kynner eller rier vet jeg ikke:)
Prinsesse Kuul Skrevet 15. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2010 Det er nok riktig innstilling Jeg tror mange driver seg selv til vanvidd ved aa mistenke annenhver kynner for aa vaere begynnende foedsel, fordi en eller annen overlege har sagt at kynnere ikke skal vaere vondt/skal stoppe naar man slapper av/skal stoppe etter en varm dusj/ikke straaler ned mot beina osv osv...
sprellemor Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Ja, litt plager må man nok regne med, men da jeg ringte sykehuset pga eviglange kynnere som var utrolig smertefulle, var det de som ba meg å komme ned for å sjekke at ikke fødselen var i gang. Hører vel med at jeg også hadde en følelse av at ungen presset seg nedover. Det var i uke 27. Alle slags vondter skal man ikke tåle :-)
06.06.10 Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 Jeg tror at hvis jeg hadde vridd meg i smerter og det ikke gav seg ville jeg nok ringt jordmor jeg å. Men mine små vondter er nok ikke noe å legge seg på telefonen for:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå