1 fra før og 1 på vei <3 Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Er det alle utenom meg som går til jm?Var på journalinnskriving i dag å ble da anbefalt å gå til en time hos jm for å prate om fødsel. Jeg har egentli ikke lagt så veldig mye tanker i hvordan fødselen kommer til å bli, og jeg vil heller ikke tenke så mye på den fordi jeg ikke vil få total fødselsangst. Dere som går til jm, hvor mye får dere ut av samtalene dere har med henne?
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 får nok mye ut av det... jeg går kun til jm nå.. ble enig med legen min at var bare tull og gå til begge nå.. jeg er 29uker på vei,og jeg er ikke akk den som spør og graver.. er førstegangs og vil heller ikke grave oppi det med fødsel.. vil helst ta det som det kommer.. men skal jo på svangerskapskurs 2dager i mai så får nok masse info om ting der
lille er født:) Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Jeg har gått til begge, annenhver gang. Legen tar jo blodprøver og sånn, men har sjelden tid til å snakke. Jordmor er jo mer en fagperson på svangerskap og fødsel og har mye mer tid, ro og kunnskap føler jeg..Ville absolutt hatt noen konrtroller hos jordmor hvis jeg var deg. Tar også opp temaer som amming, parforholdet, fødselsdepresjon o.l. som legen ikke har tid til å snakke om.
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Jeg har ikke gått til jm under svangerskapet. Har snakket med jm kun en gang, og det var i forbindelse med omvisning på sykehuset. Samboeren min og meg snakket med henne et lite kvarter før vi fikk omvisningen, og hun lurte på om vi hadde noen spørsmål eller tanker. Vi har bare praktiske spørsmål,så jeg har ikke gått til jm ellers fordi jeg ikk har følt behov. Så dette er nok veldig individuelt. Kommer nok kun å gå til fastlege neste svangerskap også...
snart-mamma-igjen Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 Jeg går kun til jordmor denne gangen (med nr 3) fordi hun har bedre tid og spør "de riktige spørsmålene" som legen ikke alltid bryr seg om. Synes også det er fint at det er samme person som måler og veier, før gikk jeg til lege og jordmor annenhver gang og da gikk alle målene opp og ned hele tiden! Umulig å følge noen kurve da.
Ccathrine Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 Jeg gikk til JM i min kommune i uke 14 og bestemte meg for at dette var ei dame jeg aldri ville prate med igjen, så har gått hele svangerskapet hos kvinnelig lege (moren til en kamerat faktisk) å følt meg godt tatt vare på av henne. Men har nå forflyttet meg til Ålesund i påvente av fødselen og går derfor til JM på Moa helsestasjon 1 gang i uken fram til termin:) Er stor fornøyd med Jm der:D Selv vet jeg lite om fødselen enda og har termin 24april, er selv første gang og har valgt å ikke grave så masse, men har vært flittig leser av GRAVID
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå