Gå til innhold

Hvordan tolke dette? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i går, hun satte meg opp igjen på en ny undersøkelse om 14 dager, men hun sa hun trodde ikke jeg kom på den undersøkelsen, hun ønska meg lykke til med fødsel ''om jeg ikke kom igjen før den tid'' - jeg har i følge termin igjen 25 dager, men kan hun ha merket noe som tilsier jeg kommer i veien før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir irritert av leger som sier sånt! Venninna mi fikk også denne beskjeden og ble bare ennå mere klar for å føde før tiden og venta seg nesten i hjel, nå går ho på 5 dag på overtid!

Skrevet

Vil tro det er slik de sier til "alle" som er så nær termin;-) Legen min sa også det til meg da jeg var 37+0 på vei og neste kontroll var 38+3. Jeg kom meg aldri på den kontrollen,lillegutt kom med hastekeisersnitt en uke etter, da jeg var 38+0! :-)

Lykke til:-)

Skrevet

ja, merker jeg ble veeeldig klar da hun sa dette :) også begynner jeg å gruble noe fælt om hun så/merket noe som tilsier at jeg kommer snart i veien... får bare tenke 25 dager ++ så man ikke bruker opp gravidtiden på å vente på at hun skal komme :) *omrokkerer inni hode sitt* ;-P

Skrevet

samme sa di til meg..at fødselen kom til og begynne etter noen dager.det er nå 2 uker siden:S syns det er litt feil og si slik da vi får falske forhåpninger:S

Skrevet

Fikk også beskjed om dette av jordmor 3 uker før termin, å nå er jeg 3 dager på åvertid og driiit lei av og vente:p

Skrevet

Min lege sa forrige svangerskap når jeg var der i uke 39 at han tippa at jeg fødte innen ei uke. Og satte ikke opp ny time engang.

Men overtid ble det. Igangsetting som ikke funka, og 17 dager over termin ble sønnen min tvunget til verden på keiserlig vis..

Han hadde faen ikke tenkt seg ut.. :o)

Skrevet

jeg vet ikke helt, men altså.. det heter seg jo at den "riktige" tiden for babyer er fra 3 uker før termin til 2 uker etter(sånn ca), så mulig at de gjerne bare går litt utifra dette, siden det er _mulig_ at ungen kommer når som helst i denne perioden?

Jeg tenkte selv ikke så over det da jm spurte om jeg syntes jeg trengte noen ny time.. var da rundt uke 36 tror jeg.. fødte uken etter, akkurat på den dagen da jeg hadde jm-time.. så jeg ringte i fødselen til henne og sa at jeg ikke kom fordi jeg var i fødsel:P

Mulig de ser det litt utifra hvor "klar" kroppen er også.. Men man vet jo aldri..

Skrevet

Gud jeg skulle ønsket at min JM hadde sakt noe slikt slik at jeg får tak i den hersens typen min. Min JM sa at jeg måtte forberede meg på å gå over tiden siden dette er helt normalt for førstegangs gravide, fortalte dette til sambo og idag var han i tr.heim, i morgen skal han til tr.heim og neste uke skal han til Moss, å her sitter jeg i Ålesund å venter på at en fødsel skal starte. Termin 24 april.

Men kanskje hun har oppdaget at du har begynt å få føde fjes??

Skrevet

Dersom jordmor kommer til å si noe slikt til meg neste gang jeg skal ha barn så kommer jeg til å sette henne på plass!!

Jeg fikk beskjed to uker før jeg skulle ha datteren min nå (hun er 4 uker gammel) om at jeg var moden og hadde 1 cm åpning så jeg kom til å gå maks 5 dager over tiden, men hun var nesten sikker på at babyen kom snart.

Når man får slike beskjeder blir man bare enda mer utålmodig fordi man stoler jo på fagfolk og da trodde jeg at fødslen startet når som helst!!

14 dager OVER termin ble jeg satt igang. Fødsel startet aldri av seg selv. De dagene fra 5-14 dager over føltes seriøst som 10 laaange år!!

Ikke meningen å ta motet fra deg, men det er mye bedre å forberede seg på å gå overtid enn å håpe på at fødselen er nærme. Jeg gikk i den fellen og det var grusomt!

Lykke til med fødselen :-)

Skrevet

jeg vet, jeg skal prøve å ikke tenke på hva hun sa hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...