Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Lille Tigergutt har hatt trøbbel med magen i hele sitt korte liv, stakkar (4,5 mnd), og jeg føler vi har prøvd det meste snart. Mye har hjulpet, men han er fremdeles ikke helt bra. I går bestilte jeg mage-/tarmbakterier beregnet på spedbarn. Hun på helsekostforretningen sa det var gjort masse studier på sykehusene vedr. dette, og at mange hadde hatt veldig god effekt av det. Kan jo ikke skade, så skal gi dette også en sjanse. Noen her som har erfaring med det?
Nikki 75 Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Jeg ville nå konsultert med en lege før jeg gav babyen noe slikt... Det er masse "helsekost" som kan skade også, jo...
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 15. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2010 Greit nok, men dette er jo bakterier som finnes naturlig i systemet (eller i hvert fall skal gjøre det...). Uansett takk for svar :-)
L&M Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 Hei! Eg ga det til dattera mi i ca 2 mnd. Fikk det av akupunktør. Ho var heilt ødelagd i magen etter at først fikk ho antibiotika i nesten 3 veker og så samtidig blei eg innlagd på sjukehus og fikk iv antibiotika og seinare tabletter i 3 veker.. Han tenkte først å sette nåler på ho for å ordne i tarmsystemet, men bestemte seg for at ho hadde vert igjennom nok. so vi fikk pulver istedet. Heiter nds probiotic 340. Veit dei selger det på helsekost og. Ho var ca 2 mnd når ho begynte på det. Hjalp masse, Plutselig vart det ei besjebleie for dagen i stedet for 3-4! Og ho blei ein mykje roligare baby! Eg er egentlig ganske skeptisk til helsekost, er apotektekniker og liker tryggheten rundt at legemiddel iallefall er grundig testet.. Men har kjent han akupunktøren sia eg gikk i barnehage med datteren hans, so stoler på han! =) Og det hjelpte som sagt dattera mi veldig! Er det d samme du har bestilt eller noke anna?
L&M Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 Det står forresten på boksen at det kun bør gis til barn under 1 år i samband med råd frå kvalifisert terapaut eller lege. So du kunne no kanskje ringe ein akupuntør å høre? Han eg tok jenta mi til hadde tatt 3 års etterudanning i england på behandlig av baby.
Gjest Skrevet 15. april 2010 #7 Skrevet 15. april 2010 Ammer du? Jeg fikk også tips om å prøve noe som heter probiotika (eller noe i den duren), men da skulle jeg ta tabletter som igjen gikk over i morsmelka.. Kunne ikke si jeg merket så mye effekt,men det var midt i verste kolikkperioden hvor ingenting hjalp. Vet ikke hva slags mageproblemer gutten din har jeg da, hard mage, løs mage, sjelden avføring, hyppig avføring?? Vår lille sliter også med magen (hun er snart 4 mndr) og vi har prøvd uttallige kombinasjoner av mme, malt, laktulose, sviskesaft, sviskemos..osv.. Helsesøster her ville sende henne til barnelege, men plutselig fant vi formelen som funker greit på henne. Nå gir vi mme med malt i, samt noen skjeer sviskemos pr dag. Nå har hun stort sett avføring hver dag og virker mer tilfreds. (dog ikke helt bra enda..) Mange sier også at velling kan hjelpe på å regulere magen, men det har vi ikke forsøkt enda. Lykke til.. Det er fælt når disse små strever sånn!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. april 2010 #8 Skrevet 15. april 2010 Probiotika anbefales ikke gitt til barn under 1 år: LGG-bakterier Det finnes ikke tilstrekkelig dokumentasjon omkring sikkerheten ved å gi barn mat med LGG-bakterier (probiotika) flere ganger daglig over en lengre periode. På bakgrunn av dette anbefales det at produkter tilsatt LGG ikke bør gis til barn under ett år. For barn i alderen 1-3 år bør yoghurt med LGG begrenses til ett lite beger per dag. http://www.helse-og-velferdsetaten.oslo.kommune.no/getfile.php/helse-%20og%20velferdsetaten%20(HEV)/Internett%20(HEV)/Dokumenter/dokument/samfunnshelse/Barn%20og%20yoghurt.pdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå