Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Viss jeg hadde hatt en partner som hadde like lite innsikt i økonomien som meg, og vi hadde hatt lav inntekt, så tror jeg faktisk at jeg kunne havnet der. Hadde nok vært skeptisk til kredittkort, men viss jeg hadde hatt den "rette" partneren, så hadde jeg sikkert latt meg overbevist om at det var lurt. Og jeg hadde sikkert laget meg akkurat like dårlige unnskyldninger som vedkommene på luksusfellen i går. Velger å tro at jeg hadde vært vært litt mer takknemlig for hjelp, og kanskje i større grad tatt innover meg hvor alvorlig siuasjonen var. Men i det rette lag kunne jeg nok absolutt hatt "egenskapene" til å gå i fella sjøl.
Gjest eelis+kian Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Nei, jeg tenker på meg selv som alt for økonomisk fornuftig. Har vi dårlig råd og mannen vil bruke penger vi egentlig ikke har, får han overføre lønna si til min konto og la meg ta kontroll. Men i utgangspunktet håper jeg at det aldri kommer dit.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Nei, har alltid hatt veldig god økonomisk sans.
Gjest eelis+kian Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 Og du tror at jeg kommer til å være alenemor til jeg går i grava?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 Nei det tror jeg ikke jeg hadde kunnet. Jeg er veldig opptatt av å ha ryddig økonomi, god oversikt og en sikkerhetsbuffer. Dette kommer nok av at jeg har behov for å planlegge og unngå uforutsette utgifter. Mye skyldes at jeg har jobbet på sosialkontor og så hvor hardt folk sliter når økonomien er vanskelig, hva det gjør med de rent psykisk. Det andre er at jeg nok alltid har vært en "ryddig" person som liker å planlegge og ha orden.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #7 Skrevet 15. april 2010 Nei men du prata jo i nåtid. Bare innrøm det, du glemte annieknappen.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #8 Skrevet 15. april 2010 Når man snakker om hypotetiske tilfeller er det helt vanlig å bruke presens...
Gjest eelis+kian Skrevet 15. april 2010 #9 Skrevet 15. april 2010 Haha, nei. Jeg trodde ikke jeg pratet i nåtid - jeg trodde i hvert fall at jeg pratet forståelig fremtid ;-)) Hvorfor skulle jeg late som at jeg har noe jeg ikke har?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #10 Skrevet 15. april 2010 Nei, men broren min. Han tar så dumme økonomiske valg at det er til å grine av
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #11 Skrevet 15. april 2010 Jeg har vokst opp i et hjem med to foreldre som begge er store katastrofer når det kommer til personlig økonomi. Jeg har flyttet flere ganger enn jeg kan telle, pappa ble slått personlig konkurs en gang, gjeldsanering, vi hadde til og med et sånt apperat til å putte poletter på for å få strøm i huset (måtte betales på forskudd pga tidligere mislighold) Jeg har klart meg selv økonomisk siden jeg gikk på ungdomskolen og kunne aldri, aldri, aldri sette meg i en sånn situasjon som foreldrene mine gjorde igjen og igjen. Så nei, jeg har stålkontroll på økonomien og kommer aldri til å havne i luksusfellen. Vi har opplevd både arbeidsledighet og andre problemer, men vi har lagt inn buffere på boliglån og andre utgifter som gjør at vi kan tåle en trøkk uten å gå konkurs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå