Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 eller kanskje ikke slanking, men er et slikt kurs der du får sundt kosthold men spiser mye, alle jeg har pratet med har gått ned..5-10 kilo. er dette også usunt? man eter jo mat.. eller bør man holde det unna til graviditeten er ferdig??
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Strengt tatt er det ikke anbefalt at gravide slanker seg, men om det er slik at du kutter ut godteri og spiser deg mett på vanlig mat og likevel går ned, så er det sunnere enn om du fortsetter å spise godteri. Det er jo veldig mange som går ned i vekt i starten pga kvalme uten at dette er negativt for fosteret. På den andre siden frigis det jo miljøgifter som vi alle har i fettet når man slanker seg, så jdet er jo ikke bare å slanke i vei heller:) Hva med å gå på en legekontroll og ta det opp helt i starten av svangerskapet, så vet sikkert de når det er ok, i forhold til hvor høy/lav bmi du har, og hvor mange kalorier du bør ha i deg for at det skal være trygt.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Jeg vil tro at dersom det er et Grete Roede-kurs du snakker om, så er det vel ikke så farlig, så lenge du spiser mer enn anbefalt på kurset. Det handler jo mer om å spise sunt, ikke mindre. Bare du passer på at du får i deg nok vitaminer, mineraler, fett, proteiner og karbohydrater ;-) Pass på at du får i deg nok kalorier (etter gravid-standard)! Men jeg vil jo ikke anbefale å starte en slik diett for å gå ned 5 kilo under svangerskapet, det må da være andre tidspunkt i livet som er mer passende. Kroppen din SKAL lagre fett nå, den trenger det til ammingen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå