Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs og veldig usikker på hva slags amme-bh jeg egentlig trenger. Har lest at man ikke bør kjøpe mange på forhånd fordi man ikke vet helt hvilken størrelse man ender med og at brystene gjerne er vel store i starten, men at det normaliserer seg mer etter hvert. Må jo uansett ha med et par på sykehuset og de må jo nødvendigvis kjøpes før. Jeg har ca 2 mnd igjen til termin. Brystene mine har ikke vokst enormt mye i svangerskapet (egentlig greit, store nok fra før), men har måttet gå litt opp i størrelse, spesielt rundt. Siste bh jeg kjøpte nå var i str 90D.

Noen råd om hvilken størrelse jeg bør kjøpe i amme-bh?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt en str større i cupen, og er ikke det nok får jeg gå ut og kjøpe enda større :-) Noen velger å gå for samme str som før fødsel og det funker for dem, så det er litt vanskelig å si.. Ville likevel ventet til noen uker før fødsel og prøve den du kjøper.

Skrevet

vent noen uker til. så kjøper du en bh som er litt for stor i cupen, slik at det blir plass til puppene når melka kommer :) Du trenger ikke mer en 1bh på sykehuset. Jeg kjøpte ammeBh der, brukte den når jeg var på sykehuset, veldi praktisk-den lignet mer på en sportstopp!

Og jeg vet ikke hvor mange BHer du trenger, men holder med en i starten, og heller kjøpe en ny når du er ute og handler etter fødselen.

Skrevet

Jeg kjøpte noen billige på cubus elns, bare for å ha noen på sykehuset. Kjøpte da i 1 cup større en vanlig. Men gikk opp fra liten B til stor D etterhvert... Gikk ned igjen til en C etter amming:-)

Denne gangen har jeg de samme som sist, og kjøper inn litt forskjellig etter fødsel:-)

Skrevet

Om du trenger en eller to bh'er på sykehuset kommer vel an på hvor lenge du skal være der og hvor store pupper du har. Mine er store og tunge allerede før melk (75E) så for meg må jeg ha på bh på sykehuset hele tiden. Jeg får ca 5 døgn på barsel pga keisersnitt og da er det uaktuelt med bare en bh ;)

Skrevet

jeg er på tiende dagen på sykehuset nå pga hasteks og konplikasjoner hos lillegutt etter fødsel, så er glad jeg har flere. Nå får i lov til å bruke vaskemaskinene på barneavd. siden vi tilhører nyfødt intensiv.

Nå er situasjonene min litt spesiell da selvfølgelig.

Jeg gikk fra 80c til 95E! og de amme bh'ene begynner nesten å bli litt små.. så jeg har gått en del opp i str.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...