Gå til innhold

Vaginal ultralyd...


lillespire08+10

Anbefalte innlegg

Hei dere :)

Jeg har bestilt ul i uke 12, og de sa de tok vaginal ul. Hm, på forrige barn i uke 10 tok de utvendig(en annen plass) Men de sier de ser bedre vaginalt, og fra uke 14 tok de utvendig. Jaja...Men uansett, dere som har vært på vaginal ul, er det ubehagelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er ubehagelig, men når den først er inne, merker man ikke så mye. Og de ser mye bedre innvendig, så du skal se du blir fornøyd etterpå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er spesielt ubehagelig med vaginal ultralyd (og jeg er en slik som alltid gruer meg til gynekologtimer fordi jeg synes underlivsundersøkelser er utrolig ubehagelige). Og bildet som kommer opp på skjermen tror jeg er verdt det ubehaget du eventuelt skulle føle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på det før, i forbindelse med noe annet enn graviditet, og jeg syns ikke det var noe ubehagelig i det hele tatt. Men det spørs sikkert litt på personen som utfører den også. Det er ikke så ulikt fra en GU syns jeg, men man slipper jo den ekle dingsen som gjør vondt når den blir åpna opp inni der. Men en GU gjør jo ikke vondt i det hele tatt om legen er litt dreven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, innvendig ultralyd har jeg hatt to ganger før. ene gangen med ei dame som stakk den langt opp og gjorde meg vondt, andre gangen med en mann som sa til meg at hvis jeg slappet av i musklene så kunne han bare holde `` kameraet`` rett ved inngangen, og det var veldig konfertabelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...