2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Første natta merka jeg ingenting, men andre natta har vært veldig urolig. Hva skal jeg gjøre i kveld?
abella Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Jeg vet ikke hvor mye grøt du har gitt babyen din og hvor gammel h*n er. Men det kan godt hende h*n reagerer på grøt. For det første ville jeg gitt på formiddagen i 1-2 uker den første tiden og bare små smaksporsjoner, slik at h*n venner seg til det. Men det kan godt hende grøt ikke er en egnet matvare for babyen din. Prøv noe annet i stedet, enten grønnsaker eller banan og avokodomos. Det er jo den totale matmengden i løpet av dagen som teller ift hvor sulten babyen er om natta, så jeg ville ikke stressa med å gi mat til kvelds når det plager babyen.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Det kan jo være tilfeldig, men jeg merket også at hun ble mer urolig på natta etter at hun begynte å få grøt, men det gikk ikke lang tid før det gikk seg til
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 15. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2010 Hun er 5 1/2 mnd, ga 6 mnd grøt..hs sa det skulle gå bra. Ga kanskje litt mye, for hun likte det jo så godt;) Men får kjøpe en pakke med 4 mnd grøt idag å gi henne litt tidligere isteden;) Takk for svar
Elina Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 Om hun ikke har fått noe fast føde før så er det anbefalt at man begynner på 4 mnd grøt først. Dette sier de på helsestasjonen og ifølge helsedirektoratet. Det kan jo selfølgelig gå greit å gi 6mnd grøt men det er vel bedre å gi en litt mild start for den lille. HS sa også at det er viktig å gi kun noen ts først og så gradvis øke til full porsjon. Jo mer gradvis du øker jo mindre sjans for mageproblemer. Hun sa at det å øke til full posjon kunne ta fra 14 dgr eller mer. Anbefaler deg hip sin risgrøt med banan og fersken. Min er 6 mnd og jeg har akkurat begynt å gi smaksprøver på den. Hun får bare noen ts så øker jeg det gradvis
LS81 Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 Bare et tips dersom det ikke gir seg: Vår jente får mageknip av alt som heter Nestle. Dersom de andre rådene du har fått, ikke hjelper, kan du jo forsøke et annet merke. Babygrøt kan også kjøpes på helsekost, dersom utvalget i matbutikken blir for lite.
Tyren78-09+12 Skrevet 15. april 2010 #7 Skrevet 15. april 2010 Vi opplevde også at gutten ble urolig. Vi begynte med 4 mndsgrøt og ga kun veldig tyntflytende(som velling) på morgenen. Og ga i begynnelsen kun små smaksporsjoner, selv om gutten ville ha mere. Det går seg til, det gjorde det hvertfall her, selv om min gutt har veldig "trøblete" mage/tarm (kolikk-unge). Nå når han er 7,5 mnd spiser han 6mndsgrøt og ikke lenger tyntflytende. Går helt fint nå. Men så snart vi prøver nye ting, så hender det at natta blir litt urolig ja. Er vel bare noe vi må gjennom ved nye matvarer. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå