Smurfeline87 Skrevet 14. april 2010 #26 Skrevet 14. april 2010 Okei, men da er jo dilemmaet å flytte eller gjøre noe ulovlig som kan skaffe dere barnevernet på døren da? Du sier jo selv at du mest sannsynlig kommer til å røyke også uten å se problemet med det.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #27 Skrevet 14. april 2010 Jeg mener ikke dette burde vært noe dilemma i det heletatt. Jeg har ingen problemer med å aldri gjøre det igjen. Men om jeg gjør det en gang, langt unna unger, får jeg da selvfølgelig ikke barnevernet på døra. Noe som i seg selv er helt idiotisk. Skulle man sitte å være redd for å miste ungene om man velger å kjøpe seg en halvliter til maten en dag, liksom..Eller enda værre, drikke seg full en kveld man har barnevakt. Herregud, for en verden.. Jeg kan ikke fatte at det skulle være så viktig, at man vil velge å flytte og rive ungen bort fra all familie (og venner), pga noe sånt. Og det var jo det som var grunnen til at jeg skrev alt dette, at han valgte å kalle det et dilemma, å måtte velge mellom hasj og babyen sin, på en måte. Stemmer ikke i mitt hodet det, altså.
Smurfeline87 Skrevet 15. april 2010 #28 Skrevet 15. april 2010 Nei som jeg sa et sted der oppe så hadde ikke jeg godtatt et slikt "dilemma". Og jeg sa ikke at du KOM til å få bv på døren om du røyket, men at du KUNNE få det, og det kan du selv om du ikke røyker foran barnet ditt. Jeg mener forøvrig du absolutt kan be din kjære om å la vær å røyke når dere nå er på vei til å bli foreldre for å unngå problemstillingen med bv. For enten om du er liberal og synes det er greit så synes jo ikke loven det, og da er det dessverre bare å bøye seg for den.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #29 Skrevet 15. april 2010 Nei, jeg vet det, jeg bare sier det som det er jeg Jeg føler at jeg ikke kan gjøre det, uten at det blir som at jeg vil forandre på ham, og jeg vet at det er viktig for ham, enn så rart det kan høres ut. Samtidig synes jeg ikke hasjrøyking og barn høres sammen i det heletatt, og ingen burde ha noe som helst problem med å legge det på hylla for sitt eget barn. Men føler ikke at han ser det helt på den måten, og er helt ærlig redd for hva sannheten kan være, om du skjønner. Hadde han sagt at om han måtte velge, hadde han valgt hasj, for det hadde han ikke kunne levd uten, hadde jeg blitt knust. Jeg har ikke gitt ham noe ultimatum, for jeg føler det blir feil fremgangsmåte, men han vet hva jeg mener om saken. Han har også tidligere sagt at han aldri kommer til å slutte helt, og noen ganger sier han at han kanskje en dag bare ikke gidder mer, fordi han har andre ting. Så jeg vet ikke. Håper vel bare på at han, som flere andre jeg kjenner, vil tenke litt annerledes når babyen kommer, og at han vil se ting på en annen måte.. Og nei, jeg tror ikke han ville dratt fra meg og babyen for å sitte å røyke hasj, da hadde vi ikke vært sammen, men noen ganger skjærer det i meg ved tanken, og av usikkerhet og forvirring, da dette er noe han snakker mye om..
Smurfeline87 Skrevet 15. april 2010 #30 Skrevet 15. april 2010 Ok, men det er INGENTING galt med å si ifra iblant vet du Og håper du vet at man fint kan bli avhengig av hasj også, og da er det mye man kan ofre som man ikke villet gjort i en normal situasjon. Min morfar var forøvrig avhengig av både alkohol og pengespill noe som endte med at han ofret ALT bare han fikk det. Poenget mitt er vel egentlig at om han er avhengig er det ikke så enkelt som å kutte tvert alltid, og kanskje du da kan prate med han om det og hjelpe han til å slutte? For ja, ingen burde egentlig ha problemer med å kunne slutte når man skal bli forelder og ta hånd om et menneske. Håper bare ikke du vil tviholde på fyren om det viser seg at han ikke endrer oppførselen sin overhodet etter at babyen er født, og dermed risikere mye unødvendig "rot" om jeg kan si det sånn. For sannheten er, selv om det avogtil er vanskelig å innse, at ja bv kan komme inn i bildet om det blir røyket rundt barnet. Uansett, lykke til fra meg! (som forøvrig selv ikke ser poenget med rusmidler da )
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #31 Skrevet 15. april 2010 Nei, jeg prøver jo å gjøre det også, slik at han skal forstå hvordan jeg ser på det. Tror ikke han ser på seg selv som abhengig, selv om jeg synes det virker sånn. Vet godt at man kan bli det, mitt forrige forhold tok slutt mye pga akkurat det. Så det sitter litt etter det også, redselen min,mener jeg. Kunne gjort alt for å hjelpe ham med å slutte, men han vil ikke. Og jeg vil ikke at noe sånt skal komme imellom oss, og håper derfor at det ikke blir noe problem i framtiden. Han vet godt at ting blir annerledes når babyen kommer. Og jeg vet at INGENTING vil komme foran barnet, og håper han også forstår dette. Og at han også vil se det sånn etterhvert, om han ikke gjør det nå.. Takk for det Nei, folk er jo forskjellige, heldigvis. Jeg forstår det godt,av grunner jeg ikke orker å ta opp, men ser på ingen måte noen nødvendighet i det.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #32 Skrevet 15. april 2010 Da hadde jeg sett meg selv i speilet, og sagt til meg selv: HVORFOR VALGTE JEG Å BLI SAMMEN MED, OG FÅ BARN SAMMEN MED DENNE MANNEN? Man vet da LITT om sin andre halvdel før man formerer seg med han.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #33 Skrevet 15. april 2010 Jeg har ikke en samboer som røyker hasj, så det er ikke helt reelt her. Hadde aldri blitt sammen med en som røyket hasj.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #34 Skrevet 15. april 2010 Da hadde jeg blitt så overraska at jeg hadde detti av stolen. Er sammen med en veldig ordentlig og "streit" mann.(holde seg godt innenfor loven, stoler på barnevern osv) Har forsøkt det motsatte og trivdes veldig dårlig med en sånn person...Er han så impulsiv at han kan finne på å flytte for å få røyka hasj lovlig da? Eller sier han bare merkelige negative ting om norge sånn histen og pisten?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #35 Skrevet 15. april 2010 Sorry,for han, enkelt og greit I NORGE ER DETTE IKKE LOV,ett dilemma?? Enkelt og greit,hadde ikke villet levet med en samboer som ikke skjønner hvorfor barnevernet kommer når han røyker hasj,tulling! Pass på barna/barnet ditt du!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #36 Skrevet 15. april 2010 Han er jo bare nødt å innfinne seg med norges lover, trekke seg ut av miljøet og få seg en måte å få levert hasjen/gresset på som ikke setter ham ifare for å bli tatt. Er forresten helt enig med deg med hensyn til ditt syn alkohol vs hasj. Jeg røyker fremdeles, i det skjulte, bare en håndfull mennesker vet det, jeg kjøper aldri, men får gode venner til å komme innom med det, evt tar jeg med meg litt når vi er på besøk. Lykke til, prat unsett med ham, vil han virkelig i et land hvor hasj er sosialt akspetert ønske å røyke så ofte når han får et barn?? En joint i ny og ne er okay, likeså et glass med vin, men regelmessig rusmiddel bruk er ikke forenlig med barn, om det er hasj eller alkohol
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #37 Skrevet 15. april 2010 HVis dere er så glad i hasj og greier begge to, så får dere ta de stakkars små skada ungene deres med til Amsterdam der det er unormalt å ikke bruke hasj da! Hasj er verre enn alkohol du liksom... De som røyker hasj blir myyyye lettere avhengige enn de som drikker alkohol. Og det at du synes det er helt greit at sløvende og sinnsendrende narkotika blir brukt rundt dine unger kvalifiserer deg til barnevernsmat i mine øyne. Håper virkelig at de kommer og fjerner de stakkars små fra slike tullinger som dere!!!!
Gjest Skrevet 15. april 2010 #38 Skrevet 15. april 2010 HVorfor er du så sjokkert over at han er egoistisk? Det er typisk dophuer det!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #39 Skrevet 15. april 2010 Problemet er ikke at andre ikke forstår deg HI, problemet er at du helt garantert er så sløv selv at du ikke klarer å ordlegge deg...
Figa Skrevet 15. april 2010 #40 Skrevet 15. april 2010 Jeg hadde blitt kjempe såret hvis jeg var deg. Og jeg hadde fått sjokk akkurat som det du fikk. Det må ha vært utrolig sårende å høre noe slikt. Som om verdien av hasj kan måles med deg og barnet deres? Jeg håper han ikke mente noe med det og at han ombestemmer seg. Hvis ikke han gjør det, så lærer du nok etterhvert å se at prisen man må betale for en mann som mener og sier slike ting er for høy å betale, og du og barnet er verdt så mye mye mer! Sender deg en klem! Forresten, de som ikke forstår hvor du ville med innlegget er enten dum, eller bare kverulerende.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #41 Skrevet 15. april 2010 Gidder ikke lese alle innleggene, men vil bare poengtere at alkohol faktisk er lovlig, mens hasj ikke er det.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #42 Skrevet 15. april 2010 Haha, har du lest noe som helst her? Er det noe problemer med å forstå noe her, er det iallefall ikke jeg som er sløv!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #43 Skrevet 15. april 2010 Og om man leser innleggene ordentlig før man svarer, vet man litt om situasjonen også...
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #44 Skrevet 15. april 2010 "Hasj er verre enn alkohol du liksom... De som røyker hasj blir myyyye lettere avhengige enn de som drikker alkohol. " Ganske tydelig at du ikke har særlig peiling, med tanke på både rusmidler og sosiale antenner kan du ialefall ikke ha.. Må bare le av sånne som deg Bare med tanke på hva du har klart å skrive her, vet jeg at jeg kommer til å bli en mye bedre mor enn deg, og INGEN som kjenner meg vil noengang si eller tenke noe annet. Folk er forskjellige, enten det gjelder synspunkt, intelligens, eller hva det nå skulle være, heldigvis.. For hadde du orket å lest skikkelig, og hatt iq nok til å forstå hva det dreier seg om, hadde du aldri sagt sånn!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #45 Skrevet 15. april 2010 Unnskyld meg for at jeg stokka om på 2 ord i farten, skal aldri gjenta seg! jeg mente selvfølgelig.... " alkohol er verre enn hasj du liksom...." Har jeg rettet opp godt nok nå til å ha IQ nok til å være en helt streit GOD mor i dine øyne? Uansett så er det uansvarlig å få barn med narkomane. De skjerper seg aldri, og ungene lider under det, spesiellt når til og med mor har sånne gærne holdninger som det der....
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #46 Skrevet 15. april 2010 Gud i himmelen.. du skjønte nå iallefall at det var svar til deg da, som var poenget.. Og jo, alkohol er verre enn hasj. Alkohol har tatt mange mange liv, det har ikke hasj. Orker ikke diskutere utover det. Og for å svare på spørsmålet ditt, nei. Mitt argument var jo selvfølgelig ikke at du klarte å stokke om på to ord. (!) Ser du klarer å gjøre det igjen, tar opp narkomane i bildet, akkurat som om du vet noe som helst om det. Din alkoholiker! Hahah. Selv om DU mener jeg har "gærne" holdninger, trenger ikke det å bety at det er slik, akkurat som hun som nevnte det at selv om noen ikke har rett til å gå skole, fordi noen bestemmer det, trenger ikke det å være rett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå