<3 Legoland <3 Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Tusen takk for hjelp! Kan du hjelpe meg å beregne hvor mye jeg trenger??
Mammaen til Isak Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Hva slags anledning? Er jo en viss forskjell på uformell vennemiddag og barnedåp hehe
<3 Legoland <3 Skrevet 14. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2010 Det er ingen spesiell anledning skjønner du... Bare helt enkel vennemiddag :-) :-)
Miss Misantrop Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Bakt laks? Alle typer hjemmelagda gryter. Steiker med spennende hjemmelagde sauser. Laget sushi for 14 en gang, det er 6 år siden og de snakker ennå om det som noe interessant (tips fra meg, sake går det ikke mye av)
Mammaen til Isak Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Fisk: feks laksefileter kan bakes i ovnen, legg de i langpanna, har du varmluft kan du ha to brett inne samtidig.. Helstekt kjøtt,feks steik,indrefilet av svin, entrecote etc.. Kyllingfileter i form, lages i langpanner, med grønnsaker og saus oppi forma, ha ost på mot slutten og server ris og salat til Grille?
sjøsamen Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 oi du har mange venner :-p Men jeg hadde nok gått for noe slags tapas tror jeg... for da kan du lage litt forskjellig og gjøre endel på forhånd liksom. Eller taco er jo en klassiker som aldri går av moten med forskjellige sauser og deilig salat til. Roastbiff med fløtegratinerte poteter og deilig tilbehør?
Mom2Two Skrevet 15. april 2010 #7 Skrevet 15. april 2010 Er det bare voksne? Tror kanskje jeg hadde laget noe spennende tapas, jeg. Jeg digger i hvert fall sånn plukkemat med godt børd, aïoli osv. ved siden av. Ellers elsker jeg sushi, men jeg kjenner mange som ikke kan fordra det, så kanskje det er litt risky til så mange om du ikke vet at alle liker det? Coq au vin er enkelt å lage (men tar litt tid å kutte alt, forberede fjærkreet osv.), og veldig godt. En god fiskesuppe med godt brød til? "Sjømatkoldtbord"?
wirre;o) Skrevet 15. april 2010 #8 Skrevet 15. april 2010 En kyllingfilet til hver, brunes i stekepanne og stekes i ovn på 200 grd i ca 20 min. Ris. Blomkål- og brokkolipuré. Bernaissesaus. Halvstekt sjokoladekake og is og bjørnebær til dessert.
Mammaen til Isak Skrevet 15. april 2010 #9 Skrevet 15. april 2010 Å beregne 1 kyllingfilet til hver syns jeg høres knapt ut
wirre;o) Skrevet 15. april 2010 #10 Skrevet 15. april 2010 ikke når det er dessert. Får være måte på til etibg. Rart folk blir feite...
Fire småtroll Skrevet 15. april 2010 #11 Skrevet 15. april 2010 Er ikke så ofte vi har laget middag til så mange, men de gangene vi har gjort det har vi enten laget fiskesuppe eller grillet. Har en ganske stor gassgrill som vi bruker mye, så vi har flere ganger servert helgrillet indrefilet av svin eller en type biff (kan jo grille en hel filet fra okse også). Enkelt tilbehør er bakte poteter, et par forskjellige typer salat/dressing og saus. Kan jo tenne en gammeldags kullgrill og legge bakepoteter i, blir bra det.. Vi har servert spekemat til så mange en gang også, bestilte da direkte fra slakteren så vi fikk fat med masse forskjellig spekemat på. Serverte godt flatbrød, eggerøre, rømme og ferskt urtebrød til. Kjempesuksess!
*Minnie Mus* Skrevet 15. april 2010 #12 Skrevet 15. april 2010 nå er det vel ikke kyllingen som gjør folk feite... er vel heller bøttevis med saus og tilbehør... ville beregnet to kyllingfileter jeg... hadde gått for en eller annen slags type gryte med hvitløksbaguetter til. enkelt å lage og de fleste liker det.
<3 Legoland <3 Skrevet 15. april 2010 Forfatter #13 Skrevet 15. april 2010 TUSEN hjertelig takk for så masse tilbakemeldinger! Ja, vi blir 17 voksne, veldig spennende :D Tapas er jo kjempe godt ! Kylling er også godt, kanskje vi går for det
erteposen + 4 Skrevet 15. april 2010 #14 Skrevet 15. april 2010 Vi inviterer folk på baccalao, og setter brød, aioli, godt utvalg av oliven, grønn salat og masse rødvin.
Bettybu Skrevet 15. april 2010 #15 Skrevet 15. april 2010 Kjøttsuppe...Kan tilogmed lages dagen før..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå