ano`num *17.03.10* Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 16 dager på overtid ble det endelig bestemt at de skulle sette ting i gang. Hjertelyden var for andre dag på rad under 120 på det jevne under ctg registreringen; så da kunne de takk og lov ikke forsvare det å sende meg hjem igjen flere ganger! Hadde 1cm åpning og mormunnen var vendt bakover. (Når det er klart for fødsel skal den være sentrert/midt på) Så de var ikke så veldig optimistiske. De advarte om at det bare ville fungere som modning, og at det kunne fremkalle vonde maserier. Kl 16:50 ble modningspillen satt, og jeg skulle egentlig ligge i to timer. Men litt før kl 18 fikk jeg stå opp. Da hadde jeg vært tissetrengt en times tid :/ Ble anbefalt å gå en tur ut for å få fortgang på sakene. Jeg kjente ingenting! Vi tok oss en tur ut i sola og ruslet litt rundt fra kl 18:30 til nærmere 20. Når vi kom inn igjen ble jeg satt på en ny ctg og fikk beskjed om at hun ville sjekke meg igjen før hun gjekk av vakt for at de skulle vurdere en evt pille nr 2. Akkurat i det de la meg på ctg`en startet jeg å kjenne litt i magen. Kraftige kynnere tenkte jeg. Men de kom bare tettere og tettere, og det ble mer og mer kraft i dem. Ble sjekket og hadde fått 4cm åpning. Måtte så utrolig tisse, men kjente at jeg ikke hadde kjangs til å gå for egen maskin til do. Fikk en prekestol til å støtte meg på, og ble anbefalt å ta en dusj for smertene. Kom meg på badet, måtte ha hjelp på do. Kom meg opp igjen men ble stående fast med prekestolen. Rett foran dusjen Mannen ble utålmodig, mens jeg sto der å pustet som bare det. Kan ikke huske at jeg hadde smerter, men det var ubehagelig å bevege på meg. Mannen fikk inn en barnepleier som heller ikke fikk kontakt. Hun hentet jm som fikk meg tilbake til rommet og senga. Ny sjekk viste da 7 cm åpning. Rett etterpå hørte jeg at hun sa "han kommer snart". Om hun sjekket meg på ny igjen eller ikke vet jeg ikke..... Etter 45 min med pressing hvor jeg var veldig usikker på når jeg hadde rie eller ikke kom gutten vår med nesen opp. Altså stjernekikker. Den stolte pappaen kommenterte at denne karen ikke hadde navlesnoren rundt halsen. Hadde han kommet med bakhodet først hadde det gått enda kjappere. Jeg måtte sy et sting, mest for at det skulle gro fint og ikke svi så mye. Prinsen var 3,7kg og 53cm lang. Helt herlig Andre gangen jeg ble satt i gang, av tre fødsler. Gjekk like fint første gangen også! Nå er lillegutt 2 uker gammel alt. Føler tiden flyr fra meg. Kan omtrent kjenne og se at han vokser og utvikler seg for hver dag som går.
Symbio Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Gratulere med vel overstått fødsel og selvfølgelig lillegutt! Flott at du deler din igangsatte fødsel med oss, da det ser ut til at jeg går mot det samme å gruer meg litt for det! Så det hjalp å lese din fødselhistorie!
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 Så tøff dame du er! Herlig å høre at igangsatte fødsler kan være rimelig ok! Gratulerer så mye med prinsen, kos dere i tiden framover!
megoglille Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Gratulerer så mye!! :-) Godt å høre at det kan gå greit når de må sette igang også!Kos dere masse!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå