Gå til innhold

Med PCen på fanget


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere som sitter med PCen på fanget, er ikke dere redd for å skade fosteret? Bare lurer, for jeg kjenner en del gravide som er så opptatt på denne måten at de nærmest glemmer å tenke over at det muligens kan ha konsekvenser - så jeg slenger det ut her.

Selv har jeg PCen på bordet og magen et stykke unna, men få vel samme stråling der, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvor har du fått denne informasjonen fra??? Man bør kanskje gjemme seg i skogen i 9 mnd også da hvis man bor i en storby, ettersom lufta er forurenset mener jeg... Jammen meg mye hysteri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg harden på fanget, men med sofapute under. Vet ikke om det hjelper, men føles bedre. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig at en ikke bør ha pcen på fanget når man er gravid... en bærbar pc utgir så mye stråling at det kan være skadelig.. men det er det og når man snakker i mobil..så eg mener at en kan ikke bure seg inne i hytta i skogen som ei skriver her.. men tenk litt... det er ikke nødvendig å sitte med pcen i fanget...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er farlig å leve, sier nå jeg.

Men skjønner poenget av det med stråling, både fra mobil og PC, er vel noe som er kjent, mener jeg.

Bruk hodet fikk jeg høre både med det ene og andre, og hvis mor er lykkelig om hun surfer i timesvis på nettet eller skriver eksamensopgave med PCen på fanget så overføres vel mer lykkehormoner til baby istedenfor "farlig" stråling, hehe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått høre at å ha pc`en i fanget bør unngås, spesielt under graviditeten. Dermed har jeg i størst mulig grad prøvd å unngå dette. Jeg pleier å bruke pc puten fra ikea. Den er behagelig og koster rett under 100-lappen. Denne er myk underst, med en plate i hardplast på toppen hvor pcen står. om det hjelper mot stråling er jeg usikker på, men tenker at det må være bedre enn å ha pcen direkte på magen ;) Bare et tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok ikke det er så mye stråling fra en PC, men heller varmen som produseres av maskinen som ikke er så heldig for barnet. Det er jo derfor man skal unngå varme bad, badstu og overoppheting generelt. Jeg brukes også en PC-pute fra IKEA, syns dette er mye mer behagelig. Ikke bare i forhold til varmen, men også "arbeidshøyde" da PC kommer litt høyere opp og står mye mer stabilt på fanget. Jeg betalte 129,- for den (fås i svart og hvit). Passer også på at min kjære også bruker den, i tilfelle vi har lyst på flere små etterhvert ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålingen fra en PC begrenser seg vel til et evt. trådløst nettverk? Hvis man har slått av det trådløse nettverket og bruker kabel er det bare batteriet som "stråler", dvs avgir varme. Det tror jeg ikke det er grunn til å bekymre seg særlig for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...