Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Kan man få det av å spise snø, eller er det bare en myte?
Gjest Tale30 Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Det er det jeg har hørt, men så trodde jeg at siloen på meieriet var full av sjokomelk helt frem til gymnaset da..
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Marken spres via munnen, som regel ved at man putter hendene i munnen. Sjansen for at det er mark i snøen er vel ikke så veldig stor, men sandkassa kan være en potensiell kilde, det samme kan andre barn. Et av mine barn har hatt barnemark to ganger, en gang på vinteren, en gang på sommeren. Jeg har mest tro på at han har blitt smittet av andre barn i barnehagen, men jeg vet jo ikke det...
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Lillebroren min fikk det fordi nabokatten hadde brukt sandkassa hans som dass, og det viste seg at den hadde mark.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Jeg suttet på fingeren da jeg var lita, og hadde mark veldig ofte. Hvorfor har du troen på at ungen blir smittet i barnehagen? Når han liksågodt kan ha hatt litt sand på handa, og fikla i munnen sin?
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #7 Skrevet 14. april 2010 Den spres ved at du får det i munnen, barnehager er en STOR kilde til smitte. Barna klør seg og fikler med leker, håndtak osv etterpå, andre leker med samme lekene og blir smittet.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #8 Skrevet 14. april 2010 ..og voksne får det like lett, jeg hadde det i høst... URK!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #9 Skrevet 14. april 2010 22:56 her.. Haha, ja sånn sett! Jeg tenkte ikke slik. Tenkte at dette var noen som mente at ungen hennes ikke gjorde noe selv for å få mark, men at det var alle andres feil. Kunne jo liksågodt hendt utenfor huset deres også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå