Gå til innhold

Badekar med eller uten "sete/rygg" oppi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har litt erfaring ;) Er det best å kjøpe med rygg eller bare vanlig badekar? Kan man legge babyen i det setet? Har ikke stort badekar, så må sitte bøyd ved dusjen... tenkte kanskje det avlaster litt å kunne støtte babyen i det setet, men vet ikke om det går? Hjelp meg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kun badebalj som vi har brukt til gutten som nå er halvannet. og vi hadde sete oppi. Kjøpte sete på babyshop og det var utrolig deilig. Mye lettere å få vaska kroppen og håret:)

Skrevet

Vi har kjøpt tummytub, ser jo litt rart ut, men skal prøve å se om det er noe for oss. Ser jo ut som en bøtte med litt rund bunn, så blir spennende å se om det er noe tess. Ellers så har vi etterhvert tenkt på flexi bath, som man kan legge sammen og som ikke tar så mye plass, og som ungen kan sitte i etterhvert som den kan sitte selv. :)

Skrevet

Jeg har bare en badebalje og så har jeg kjøpt sete å ha oppi. man må heller ikke ha sete, men med babyer som er fulle av olje er det mye tryggere å ha sete.

Skrevet

Tummytub er genialt. Ungen vår blir heeelt stille og får digre øyne og slapper veldig av i bøtta. Lett å holde henne er det også, bøtta og vannet støtter godt så det holder nesten med en finger under haka så munnen ikke kommer under vann (da kommer sugerefleksen). Vi har bøtta på en vanlig krakk og sitter på en stol ved siden av, ellers kan den og foreldre godt være på gulvet også.

Skrevet

Vi brukte Tummy Tub da han var liten, og var fornøyd med det. Vanlig balje brukes nå.

Ser for meg det må være best å evt. kjøpe vanlig badebalje og ha løst sete oppi, hvis man ønsker dette, for da blir balja mer brukbar senere også, når man ikke lenger har bruk for setet.

Skrevet

Tummy tub er saken! Gutten vår elsket det, håper jenta som kommer gjør det samme. Han ble utrygg når han lå på rygg over armen i vanlig badekar, men "rett opp og ned" i Tummy tuben var bare kos :-)

Skrevet

Takk for svar :) Hvor kan man kjøpe tummytub? Kun nettbutikk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...