Gå til innhold

Rikshospitalet?


SolsikkeKleo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg skal også føde ved Rikshospitalet :)

 

Skal dere føde der fordi dere har et risikosvangerskap eller fordi dere hadde lyst??

Jeg ville egentlig til Ullevål (pasienthotell), men etter avslag fra både Ullevål og A-hus, valgte jeg Riksen - jeg hadde sendt en e-post dit noen uker tidligere for sikkerhets skyld. :)

 

Når har dere termin? Og når skal dere på ul?

Jeg har termin 15. okt og skal på ul 18. mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal og til Riksen :)

Jeg søkte fødeplass der allerede da jeg var 6 uker, og var kjempeglad da jeg fikk positivt svar. Nå er jeg om mulig enda gladere for det, siden jeg venter tvillinger og det pr. def. er høyrisiko :)

 

Jeg har termin 30.10.10, og skal på første kontroll de 27.04.10. Skal ha de fleste kontroller der pga høyrisikisvangerskap - ordinær ultralyd er 11. Juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 12 uker i disse dager:) jeg fødte på Riksen sist og kunne ikke tenke meg å føde barn noe annet sted. Men søkte i 6. uke og er glad for at jeg fikk plass:) fantastisk sted!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føder på riksen på grunn av at jeg har type2-diabetes.

 

Hell i uhell, dette med "risiko" i mitt tilfelle - blir fulgt opp og er der inne hver 14. dag helt siden uke 7.

Jeg hører til DIAPOL, som er diabetespoliklinikken, for de som måtte lure på det.

 

På grunn av at jeg har gått på medisiner, så fikk jeg en ekstra UL i uke 13 for å sjekke om alt sto bra til - og det gjorde det. Var kjempefint med den UL'en, for jeg fikk se så lenge og nøye på babyen der inne :o)

 

Skal på UL i uke 18 igjen og gleder meg stort!

 

Er nå i uke 14, har ikke fått termin ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre!

 

Jeg har fått et veldig godt inntrykk etter å ha vært der inne noen ganger, men vet jo selvfølgelig ikke ennå hvordan det er å føde der, i og med at dette er min første...

 

Hvor gammelt er storesøskenet til 12-ukingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de følger veldig godt opp og jeg har alltid følt at jeg har vært i de beste hender der. Sønnen min er to år nå, så jeg skal nok få litt å henge fingrene i fremover:) så spennende med førstemann. Du har mye å glede deg til! Det er en spennende tid. Jeg kan forøvrig anbefale fødselsforbredende kurs på riksen. Du får tilbud om det når du er til ordinær UL. Vi syns ihvertfall det var veldig nyttig forrige gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på riksen jeg også og er 16+6 i dag:)

Fødte på Ullevål sist nå og hadde lyst og prøve noe nytt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått plass, men har ikke fått UL før i uke 20. Synes det er veldig seint. Hadde uke 18 på Ullevål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og gratulerer med plass. Jeg forstår at det føles lenge å vente, men det er vel mellom uke 17-20 det er vanlig å få time. Jeg skal også i uke 20. Det blir utrolig spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg skal og på rikshospitalet, for 3. gang nå:) Er superfornøyd. Noe helt annet enn Ahus som jeg var på 1. gang.

Har termin 4.oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig for oss førstegangsfødende å se at folk har vært fornøyde med Riksen :o)

 

Ser jo ut som vi er en god del folk som skal føde der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på Rikshospitalet, termin 6. oktober. Veldig glad jeg valgte der, ser ut som de fleste er veldig fornøyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...