Gå til innhold

Snakk om å ødelegge dagen for folk!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk svar på søknaden min om svangerskapspenger i dag... denne var avslått!!!! hva??!! og begrunnelsen er jo den aller beste..

"søknaden din om svangerskapspenger er avslått, siden du er sykemeldt og har fått utbetalt sykepenger inntil du starter foreldrepengeperioden din"

Hvilkene idioter er det som sitter og behandler søknader hos NAV?? jeg har virkelig ikke tid til å bruke dagene mine til å løpe på nav kontoret å fortelle de hvordan de skal gjøre jobben sin..

Dette står på nav.no:

Hvem kan få foreldrepenger?

Du kan få foreldrepenger dersom du har vært yrkesaktiv og har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av grunnbeløpet i folketrygden. Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt

■sykepenger

■foreldrepenger ved fødsel og adopsjon

■svangerskapspenger

■omsorgspenger ved sykdom hos barnet eller den som passer barnet

■pleie- og opplæringspenger

■dagpenger under arbeidsløshet

■arbeidsavklaringspenger (AAP)

Skal ta turen ned på NAV i morgen...for ørtene gang denne vinteren/våren...nå er jeg DRITT lei!!! Hva har skjedd med nav egentlig, hadde jo ikke slike problemer med de sist jeg gikk gravid..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvis du har fått sykepenger frem til permisjonen din har startet så trenger du jo ikke svangerskapspenger? siden nicket ditt avslører at du skal ha en jente i april i år, så er du vel allerede i permisjon?

Svangerskapspenger er vel for de som har en jobb som ikke kan utføres når de er gravide?

Skrevet

hahah =)) snakk om å være hormonell og reagere før man har lest ting skikkelig! Godt noen av oss her er våkne =)

Blir jo så forvirret av alle disse forskjellige benevnelsene...sykepenger,svangerskapspenger,foreldrepenger... Trodde det var fødselspengene jeg hadde fått avslag på jeg..

Takk Gunda! nå sparte du meg for noe som kunne ha blitt en meget pinlig tur på NAV for min del i morgen.. i tilegg til at det gode humøret mitt kom tilbake! =))

Skrevet

hehe nai er ikke lett det dere nav styre...:)godt du ikke fikk kjangs til å gi de huden full da ;)

Skrevet

Haha, denne kunne jeg ikke annet enn å le av. Ja, de "idiotene" som jobber på NAV skjønner ikke mye. Godt folk kan lære dem å gjøre jobben sin, hehe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...