Gå til innhold

kan man ha sex når

Anbefalte innlegg

Skrevet

man har begynt åpning? eller er det farlig, skadelig for babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke skadelig, eller farlig. Mange som rådes til det for å få fortgang på sakene:) Kjør på:D

Skrevet

De siste ukene hadde vi kun oralsex, dvs. jeg slikket min mann, men han slikket ikke meg.

Skrevet

Okei, takker for svar! Begynte med små rier søndagsnatt, fikk beskjed om å komme til føden, og da var det 1cm åpning og 5-6 min mellom riene.. vi valgte å reise hjem og sove, men når eg våknet var alt stoppet helt opp. og har ikke kjent noe smerte siden, og har jo hørt att sex kan hjelpe, så ville bare vite hvordan dette var:) Termin imorgen foresten, så håper att noe skjer snart:)

Skrevet

Vi hadde sex på fødestua, under assistanse av jordmor. Hun deltok aktivt, hun også.

Skrevet

Det går helt fint ;-)

Slimproppen beskytter slik at infeksjoner o.l. ikke kan trenge inn.

Med min siste hadde jeg 2-3 cm åpning og litt smårier da jeg var på kontroll hos legen. Han sa faktisk at vi burde gå hjem å ha sex for å få fortgang i sakene. Han sa også at det var viktig at mannen fikk utløsning inni meg fordi sæden inneholdt et stoff som var riestimulerende.

Og bare for å oppklare event. misforståelser. Sex som igangsetter for fødsel virker bare når man er moden. Åpning er ikke det samme som moden, venninna mi gikk med 2 cm åpning siste halvdel av svangerskapet.

Skrevet

Fløtepus&Tigergutt : her er slimproppen gått for noen dager siden, men har hørt det kan dannes en ny. ush, er bare redd for infeksjoner og att vi skader babyen.. takk for at du oppklarte det sistnevnte, det visste jeg heller ikke.. Skal ikke være lett når alt er en førstegang:)

Hi

Skrevet

Har også hørt at stimulering av brystene kan være riestimulerende.

Skjønner at det er frustrerende å gå slik å vente ;-) Men om en liten stund har du nurket ditt i armene!

Jeg aner rett og slett ikke hvorvidt en kan ha sex når slimproppen er gått, men det vet de sikkert på føden. Og de har nok hørt det meste før, ingen spørsmål er upassende ;-)

Lykke til med forestående fødsel!

Skrevet

man kan ha sex etter at slimproppen har gått. Er etter at vannet har gått man ikke skal ha sex.

Skrevet

Fløtepus&Tigergutt : Ja, da skal vi jammen prøve det tipset også:) Trøster meg med at for hver time som går jo nærmere er vi for å møte lillegull:) No er alt helt klart for han å komme. Tusen takk! :)

Skrevet

Går helt fint å ha sex for det om. Jeg hadde 2-3 cm åpning uten at fødselen ville sette igang, så da gjorde vi et forsøk. Lå helt i ro et par minutter etterpå, og jaggu satte fødselen igang med skikkelige rier :-)

Hvis du er litt redd for infeksjoner e.l. kan du jo prøve med kun orgasme også, sammentrekningene kan utløse rier også ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...