Gå til innhold

Å, nei! Stakkars liten pike!(Ang. navn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne fødte for to dager siden en nydelig liten jente. Nå har de offentliggjort navnet for venner of familie.

Hun skal hete Unn Lykke.

Navnene alene er jo fine, men det ser og høres helt feil ut! Hun er sårt etterlengtet, hun er deres førstefødte og så skal hun bære dette navnet i 80 år? Kan ikke gjøre annet enn å synes synd på den nye verdensborgeren...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så barnslig du er....

Skrevet

Lett for deg å si som heter Mamma mø.

Skrevet

Oi...Den var faktisk direkte stygg...

Det finnes mange navn på Dib som jeg ikke har likt men akkurat dette navnet vitner jo om det opplagte...

Foreldrene må jo forstå at det blir helt feil? Hvis ikke, syns jeg du skal fortelle dem det.

Skrevet

Hehe, ja tenk. Jeg heter mamma mø in real :) Ærlig talt, jeg har faktisk hørt verre navn.

Skrevet

Ja, også er det vel barnet ditt som heter kråka ;P

Skrevet

Litt kjipt hvis de skriver fornavnet med en bokstav da. U Lykke. Tipper det er fleip hele innlegget jeg. Ingen kaller ungen sin for slikt.

Skrevet

Hvem faen er du anonym? Jeg fødte for to dager siden en prinsesse som har fått navnet UNA Lykke. Dette kan jo ikke være tilfeldig. Lurt å sjekke opp info først før du spyr ut hets av navn her inne?! Lurer på hvem du er siden du påstår du er en 'venninne'.

Fy faen...Tenk at jeg sannsynligvis har en Dib-heks i nær omgangskrets.

Gidder ikke forsvare navnevalget vårt en gang, for det har du faktisk INGEN TING MED!!

Skrevet

Du kan vel si meningen din om navnet til foreldrene, men de vil neppe ombestemme seg hvis dette er et navn de liker. Vi har også fått folk som rynker på nesa når vi sier hva datteren vår heter, men ville ikke gitt henne et annet navn av den grunn.

Skrevet

Så heldig at noen oppdager at de har dårlige venner da i hvertfall..For de fleste ofte for slike barnslige tråder får jo aldri greie på hva for slags tull "vennene" skriver om de...

Gjest Morn du
Skrevet

Om du fødte for to dager siden, bør du vel bruke tida di et annet sted enn her. Trodde man var på sykehuset i tre dager etter en fødsel jeg, ihvertfall må du ikke ta sånn på vei, det er ikke bra for melka:) Og det er heller ikke noe å ta sånn på vei for.

Skrevet

Nei du ville vel likt det, Lisablabal om vennene dine hadde slengt dritt om deg og navnet du har valgt på dib.... Og når ble du sjefen over når man har lov til å være på nett eller ikke?

Skrevet

Hvor lenge du er på sykehuset velger du selv hvis alt er bra. Max døgn med førstemann, 2 døgn med andremann.

Skrevet

Nydelig navn synes jeg. Og orginalt ikke slike navn som veldig mange andre har :-)

Skrevet

Jeg kom hjem i går, ikke alle trenger å være i tre dager på sykehuset vet du. Og jo, jeg kjenner jeg blir kraftig provosert når andre legger ut informasjon om mitt privatliv(for det er faktisk det!) på en babyside der gud og hvermann kan kommentere og rangere. Jeg har ikke bedt om ålegge hodet mitt til for hogg og når en eller annen idiot må bruke mitt barns navn(nesten!) for å skape blest og meninger blir jeg sint og skuffet!

Det er gjerne flere her som jeg kjenner som leser gjennom alt dette, hva vet jeg, ikke spesielt forlokkende å tenke på!

Kanskje jeg skal slenge ut HI's valg av navn på barna sine også?(for jeg har en mistanke om hvem det er!)

Mamma til Una Lykke

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke umiddelbart ser hvorfor navnekombinasjonen er så feil. Til og med du, HI, venner deg nok til navnet etter hvert :P

Skrevet

Nå ble det stille fra HI gitt...

Skrevet

Tatt på fersken får man si.

Forøvrig synes jeg Una Lykke var et veldig fint navn jeg!:)

Skrevet

Jeg synes både Unn og Una Lykke er fine navn og forstår ikke hva HI syter for.

Skrevet

Una Lykke er et at de fineste navnene jeg har hørt faktisk:)

Og en nyfødt baby sover vel store deler av døgnet, om mor da sitter på nett skal vel andre innpå her ta en lang fart og drite i!

Skrevet

Jeg synes begge navnene var helt tullete, flotte hver for seg, men rare i kombinasjon.

Skrevet

Tror faktisk ikke på dette.

Tror ingen gir navnet Una eller Unn Lykke til barnet sitt, når initialene blir U Lykke.

Sorry. Prøv igjen en annen gang.

Skrevet

Både Una og Unn er fornavn. Lykke er både fornavn og etternavn, og i midtnorge er faktisk Homo et relativ vanlig etternavn.

Navnet her kan fort Una Lykke Homo, eller frk Ulykke homo......

Og får jeg inn en slik skapning på jobbintervju, ville jeg faktisk ikke greid å le meg halvt forderva.

Hver for seg er navnene fine, men samlet utgjøre de en ULYKKE ;)

Må da kunne gå an å tenke bare bittelitt på egen hånd????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...