Gå til innhold

Det her var jo morro...sykt barn og sur sjef...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene fikk spysjuka på torsdag, da var det faren som hadde dem, guttungen spydde torsdag og fredag, og har vært fin siden da. så kaster han opp i natt, og hele senga er nedspydd. Jeg ringer barnehagen, for han er fin nå, men de vil jo selfølgelig at han skal være hjemme, og det skjønner jeg. Så jeg ringer sjefen min, og får den sure tonen. vi har ikke folk osv...sjefen skulle på sykehuset, vi har ingen å ta av osv... gjett om jeg sitter med dårlig samvittighet da. De andre gangene ungene har vært syke så har jeg kommet på jobb, jeg har fått mamma til å ha dem for meg, men jeg kan ikke forvente at ho skal stille hver gang de er syke. dessuten så får jeg dårlig samvittighet ovenfor ungene også når ikke jeg kan være der med de når de er syke.

kjempegøy start på dagen det her gitt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er selv arbeidsgiver i en liten bedrift og av og til passer det så utrolig dårlig med sykdom at det er til å grine av..

Men det var skikkelig dårlig av sjefen din å la det gå utover deg, man får da ikke spysyske unger for å irritere sjefen!

Hadde det vært meg som fikk en sånn telefon hadde jeg bare måttet avbestille min egen time på sykehuset og jobbet for deg selv. Hadde nok enda en gang vurdert om den ekstra lønnen var verdt det da, har ofte tatt den runden med meg selv. Er det bedre å gå ned i lønn og slippe ansvaret når det topper seg med sykdom og andre ting?

Du skal ikke ha dårlig samvittighet, man kan aldri noe for sykdom, og sjefen din tjener mer enn deg nettopp fordi det er han som må stille opp og jobbe overtid og ta ansvar når slike ting skjer.

God bedring til ungen din!

Skrevet

Skjønner at det ikke passer med syke barn, det passer jo aldri. Jeg er ikke hjemme for morro skyld heller :(

Kommer ikke til å bli gøy å komme på jobb i morra heller for å si det sånn. jeg prøver liksom å kjenne etter om det er greit å spør mamma om han kan være der, men hvorfor skal jeg levere de fra meg når de er syke alltid?

er ikke den som har mest syke barn heller, så egentlig så skal jo det her være greit...men er ikke noe særlig likevel altså...

takk for godt svar :) det hjelper veldig :)

Skrevet

Jeg er daglig leder i en butikk selv, og trår alltid til ved behov, som sykdom eller andre ting, alltid vært blid og ønsket god bedring og sagt ikke tenk på oss, vi klarer det, ikke noe problem, selv om planer jeg har går i vasken! :)

Men du kan ta deg fankern på at om jeg er syk eller har sykt barn, DA er det vanskelig å få folk til å komme.. Tror jeg har vært hjemme med sykt barn 5-6 ganger på 8 år, og hun var 8 mnder da jeg begynte å jobbe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...