Gå til innhold

Prøvd akkupunktur?? Badekar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det snart på tie for meg

og lurer på bedøvelese å sant..

Vil ikke ha epidural,

vil jo klare å lee på meg etterpå..

Funker akkupunktur?

Og åssen er det å føde i badekar?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke at akupunktur hjalp meg da jeg fødte i mars09.

Men kan virkelig anbefale å føde i badekar, og bruke vann som smertelindring. :)

Lykke til når det er din tur!

Skrevet

Fødte i badekar sist. Fungerte kjempebra. Vannet hadde god effekt på riene slik at de var "gode" ( altså jobbet med å åpne opp og ikke bare holde på uten at noe skjedde) og i tillegg var vannet veldig smertelindrende. Første gang jeg fødte var det med lystgass, noe som jeg ikke var fornøyd med. Vil absolutt anbefale vann hvis du har mulighet til det!

Skrevet

Da blir det nok i badekar:)

Har hørt mye bra om det,

men må høres av noen som har prøvd ::)

Takk takk :)

Skrevet

Akupunktur fungerte veldig bra for meg sist. Denne gangen har jeg ønske om både badekar og akupunktur, da man kan velge disse to sammen. Men man kan ikke kombinere badekar med andre bedøvelser.

Skrevet

Ok:)

Ikke lystgass heller?

Skrevet

Du kan ha lystgass sammen med badekar og akkupunktur, hvertfall hvis du er på et sykehus/avdeling som har det tilgjengelig ved badekaret.

Vet at man hvertfall kunne få lystgass mens man satt i badekar på SUS:)

Jeg syntes akkupunktur hjalp og badekar hjalp også. Tror muligens det er litt individuellt med akkupunkuren om den hjelper eller ikke, om hvordan det oppleves. Følte ikke den hjalp slik jeg feks har lest at epidural hjelper. Men den hjalp på riene mine og jeg slappet fint av gjennom fødselen.

Ville nok bare kjørt på og prøvd om jeg var deg(angakkupunkturen altså).Vær obs på at de første nålene _kan_ gi litt reaksjon. Jeg følte jeg måtte spy rett etter de var satt, men neste gang var det ingenting sånn kvalme mer:)

Skrevet

Jeg fikk også akupunktur sist, men til ingen nytte, hverken smertelindrende eller for å få fortgang på fødselen. Nålene ble til slutt revet ut i full fart da det ble katastrofekeisersnitt. Men alt gikk bra:-)

Ønsker denne gangen å føde i badekar, men UTEN nåler.

Skrevet

oj, huff da.. hørtes ikke bra ut... Fint det gikk bra til slutt da :)

Har hørt mye bra om akkupunktur også, men

det funker sikkert forskjellig fra person til person..

Men skader jo ikke å prøve :) vil gjerne ha en naturlig fødsel uten noe

bedøvelse å sann, så tror det blir badekar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...