stjertløvetann Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 I min bedrift teller 1 el 2 timers fravær pga sykt barn som en hel dag, men mener jeg har lest her inne at det finnes bedrifter som praktiserer halve dager..? Isåfall, privat eller stat? Og hvordan fungerer det? Tenkte å få slengt et forslag med hovedtillitsvalgt til forhandlingene om det virkelig finnes, så håper på mansse positive svar
Fikk maibaby06 Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Jobber i staten, vi kan bruke halve dager. Går man feks en time tidl for å hente sykt barn regnes ikke det med (tror det er under 20% av dag som ikke regnes med).
~sjiraff~ Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Vi bruker ikke av sykt barn dagene om vi går noen timer tidligere pga sykt barn.
Miss Foster Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Jeg jobber gjennom Manpower og kan bruke halve sykt barn-dager.
Fire småtroll Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Mannen min jobber i industrien (privat) og han kan ta halve dager. Jeg jobber i butikk og kan også ta halve dager. F.eks jobber jeg 3-4 timer mens mannen er hjemme også bytter vi, jeg reiser hjem også drar han på jobb i noen timer. Der jeg jobber slipper vi skrive egenmeldig om det bare er snakk om å gå litt tidligere fordi de har ringt fra barnehagen. Mannen min stempler bare ut så han ikke får lønn, men han slipper også bruke av sykt barn dager for bare en times tid e.l.
blåbæret Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Jobber kommunalt i en IA bedrift. Der er regelverket som følger: Går du fra jobb 1,5 time før du skal fordi du har blitt oppringt fra bhg. om sykt barn så teller dette som 1 dag fravær (noen sjefer er nok flinkere enn andre til å bruke skjønn). Blir du syk og går hjem etter å ha vært på jobb i 30 min. så teller det ikke som fravær den dagen da du har møtt opp på jobb.... Forstå det den som kan.
Gjest Skrevet 14. april 2010 #8 Skrevet 14. april 2010 Jeg jobber i staten, og hos oss teller en dag for en dag. Dersom barnet blir sykt og man må gå iløpet av dagen så teller det ikke i det heletatt. Å følge barn til helsestasjon, lege, tannlege osv er automatisk velferdspermisjon med lønn (trenger ikke søke engang, akkurat som ved egne legebesøk). Var ikke helt det du spurte om, men da vet du litt mer om hva slags løsninger som brukes rundt omkring...
*Rutletutt* Skrevet 14. april 2010 #9 Skrevet 14. april 2010 Er dette likt uansett hvor i staten man jobber? jeg er ansatt i staten, men er også IA-bedrift...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå