Romeren Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Trenger en god oppskrift på glutenfri sjokoladekake. (Ja, vet jeg kan google, men jeg vil ha en som dere synes er god!) Og et spørsmål til: Er en slik kake god nok til å serveres alle, også de som ikke er allergiske mot gluten? (Det kommer to glutenallergikere til mitt kakeselskap, og jeg lurer på om jeg slipper å lage et eget glutenfritt alternativ...)
It's all about me Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Enkelt og godt: Toro langpannesjokoladekake, muffins og glasur. Samt Møllerens brownies er alle glutenfrie. Vi lager ikke slikt fra bunn av i det heletatt etter at vi oppdaget de. Og alle kan spise glutenfritt ja.
Himmel og hav Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 Jeg har oppskrift på en sjokoladerullekake med smørkrem som er innmari god: 3 egg 1 eggehvite 1,5 dl sukker - pisk dette til eggedosis 2 ss kakao ( best med den originale og ikke bakekakaoen) 1,5 ts bakepulver 4 ss potetmel Ha alt det tørre i eggedosisen. Ha i stor langpanne med bakepapir og stek på 250, midt i ovnen i ca 5 min. Vend kaken på et fuktig håndkle på rist og la den ligge til den er kald. Ha på smørkrem og rull sammen. Smørkrem: 100 g smør 125 g melis 1 eggeplomme 2 ts vaniljesukker Bland alt med mikser til den er luftig.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Lag suksessterte, den er det ikke gluten i! Men så er det jo ikke en sjokoladekake heller da.. Sånn rent teknisk..
Anonym bruker Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Bruker stort sett Toro og Møllerens etter at jeg oppdaga at de hadde gode, glutenfrie alternativer. Alle kan spise disse - og folk må ha en extraordinær smakssans dersom de kan smake at kaken mangler gluten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå