Gå til innhold

Handleliste for oss med termin i mai


Solstrålen_

Anbefalte innlegg

Jeg har fått litt panikk - Hva trenger babyen/vi, og hva har vi glemt? Har handlet en del (og lånt en del), men er sikkert noe jeg ikke har husket på. Særlig alle småtingene.... Kanskje vi kan hjelpe hverandre litt? Jeg har kjøpt/lånt følgende (se listen). Fyll gjerne på listen med ting jeg har glemt/burde vurdere å skaffe meg før babyen kommer.

 

Vogn (Emmaljunga Duo Edge sport) (inkl. myggnett, regntrekk)

Bilstol (britax m/base)

Div. pledd (ull, helseteppe etc)

2 x håndklær

Gasskluter/gulpekluter

Vaskekluter

Badebalje/badekar

Leandervugge

Seng m/dyne, sengekantbeskytter, madrass overmadrass

Stellebord

Stellematte

Uro

4 x boyer str 50 (pluss litt større klær)

Pysjamaser

Hentesett m/lue

Voksipose Retrostyle

Vogndyne

Ull-ammeinnlegg

AmmeBh'er

Brystpumpe Philips

Babycall

(vurderer lekegrind)

(vurderer vippestol)

 

Hva slags yttertøy trenger man til den lille?

Og hva kjøper dere inn på apoteket til den lille og dere selv?

Tar gjerne i mot tips!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stelleveste

opbevaringsbokser/poser for melk

morsmelkerstatning ( i tilfelle du ikke får til ammingen, greit å ha to.tre pakker på lur)

flasker

strømpebukse i str.50

nattbind

brystsalve

ammeinnlegg, engangs

bomullspinner

bomullspads

sånn rensegreier til navlestrengen ( husker ikke hva det heter)

negleklipper for babyer

smokker

 

 

dette er hvertfall noe fra min liste, men ingen ting er "må ha". Butikkene er jo åpen etter fødselen og....tror jeg har handlet litt for mye...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det tredje babyen min, så jeg tar det vel av denn grunn veldig med ro, men jeg tror at dersom du plusser på en pakke bleier så har du mer enn du vil trenge på lenge :-) Anbefaler å vente litt til man ser hva man trenger. Babyen trenger pupp, søvn og rene bleier :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du er meget godt utstyrt :-) I tillegg til bleier som nevnt trenger du ikke så mye mer. Husk bare gode bukser og gensere + innesko til deg selv. Gjerne store truser i tillegg, + noen bind. Siden det er første barnet kan det hende du blir en dag eller flere... Ta med lesestoff, det kan faktisk bli lange timer. Jeg får som hun over, 3 babyen, og har ikke pakket enda, termin 2 mai og var på sjekk på sykehuset i dag og babyen er helt klar til å komme. ( har en baby allerede i hus på 15 mnd, så får de veldig tett) Har nettopp fått tak i seng. Er nok et naturlig fenomen at man blir mer avslappet jo flere barn. Et råd er å ikke kjøpe inn for mye, ta ting ettersom det meldes behov. (det er som regel apotek på sykehusene) Ikke nok med at det blir dyrt, men man må bare gi det bort eller selge det for slikk og ingenting. Første gangen var jeg selvfølgelig godt utstyrt og ganske stresset... men brukte ikke 1/3 del av det jeg tok med meg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...