Gå til innhold

Flere her som sosial-Facebook-angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på facebook, altså. Og det er alle vennene mine også, og de fleste er veldig aktive. Skriver statuser om alt de gjør, spesielt alle sosiale anledninger. Og selvfølgelig kommenterer og ´liker´ de alt og alle.

Men jeg får det ikke til! Jeg klarer ikke å pønske ut en vittig eller interressant status hver dag, og hvis jeg gjør det, så er jeg livredd for å ikke få minimum 5 ´liker´ og masse kommentarer. Hva hvis ingen reagerer på statusen min? Da tror jo alle at jeg er venneløs og kjedelig!

Dessuten tør jeg ikke kommentere på noe nesten, for da blir jeg paranoid hvis de ikke svarer tilbake eller hvis temaet vender over på noe annet (misforsto jeg statusen?)

Jeg skjønner ikke hvordan mange bare bretter ut livet sitt og tankene sine på fb og blir digga av alle andre for det.

Hvorfor klarer jeg ikke å være ´sosial´ på facebook? Og hvordan tenker dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meld deg ut snarest.

Du har et problem.

Skrevet

Du er for lite overfladisk og for selvhøytidelig. Drit i det og slå deg løs!

Skrevet

Så urimelig et svar 22:31. Det finnes flere av oss som har "sosial-facebook angst".. Jeg er ialf en av de. Det hender at jeg trykker på liker til andre siste statuser, men jeg skriver aldri et innlegg selv, av samme grunn som HI. Redd for å ikke få tilbake meldinger på det jeg skriver, så da ser heller ikke poenget med de som legger ut om det ene og den andre, og oppdaterer statusen sin flere ganger om dagen, uten å få noe respons på det!

Skrevet

Slapp av. Drit i alt snikksnakket og spammen der inne.

Skrevet

Husk at de fleste er mest fokusert på seg selv og sitt. Folk sitter ikke og følger med på hvor mange liker eller svar andre får på sine statuser eller kommentarer (jeg gjør ihvertfall ikke det!).

Ellers tenker jeg egentlig at hvis det ikke er gøy, hvorfor stresse med det? Ikke alle er komfortable med å bli "sett" hele tiden, og det er vel egentlig helt greit. Kanskje det beste for deg er å bare akseptere hva du er komfortabel med og fortsette å være en passiv bruker.

Skrevet

Ja, kan hende jeg har et problem. Dårlig selvtillit har jeg alltid slitt med, så kanskje dette blir overført til nettbruken min også.

Blir bare irritert på meg selv fordi jeg er så handlingslamma. Redd for facebook, liksom, hva blir det neste... :)

HI

Gjest Morn du
Skrevet

Drit i om du ikke får svar på statusen din, eller om ingen liker den. Det er bare et nettsamfunn, ikke noe big deal det. Å kommentere på alle sine statuser er og litt bortkasta tid, jeg mener, hva er egentlig greia? Er det sånn at om man ikke får respons, er man "ute"? Hvorfor det?

Men ingen må endre på statusen x antall ganger hver dag. For meg holder det med 2 ganger i mnd. Trenger ikke det engang. Er ikke på facebook for at alle skal vite mer om meg enn jeg sjøl veit, for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...