Gå til innhold

Helsekort for gravide, borte vekk! Noken med erfaring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Eg skal på ultralyd på torsdag, og klarer ikkje å finne igjjen helsekort for gravide. Noken som veit konsekvensane av det? Klarer eg og legen og rekonstruere eit? Må eg betale for det? Føler meg litt teit. : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare ringe og be om nytt? Du er sikkert ikke den første det skjer med. Tipper det ikke koster noe, men hvis det gjør det, tipper jeg du har råd til å betale for det...

Skrevet

Jeg har også mistet mitt. Borte vekk. Skjønner ikke hvor jeg kan ha lagt det..!

Tenkte jeg skulle ringe legen og høre om han kan skrive ut nytt. Problemet mitt er at jeg i samme konvolutt hadde svaret på alle blodprøvene jeg tok på første kontroll, så jeg håper de har kopier av det også så jeg slipper å ta alle på nytt igjen...

Skrevet

Hei, mitt helsekort havnet i peisen,ved et uhell. Fikk nytt til legen, uten at det kostet noe.

Resultatet av blodprøvene blir vel tilsendt fastlegen også, så jeg regner med at du kan få en utskrift av den der.

Lykke til:-)

Skrevet

Det går fint det, ring til legekontoret og gi beskjed, så kan de sikkert ordne et nytt til deg og evt. å ført på ting som kan være viktig å ha med på utlralyd

Skrevet

Nå skal jeg spørre om noe utrolig dumt.. men hvordan ser dette helsekortet ut? Og skulle jeg fått det hos legen 1.svskapskontroll? Fikk et slikt ark i ei mappe, med skjema om vekt osv + blodprøve og urinprøveresultater.. dette skulle jeg ha med på hver kontroll. Er det dette? unnskyld meg..

Skrevet

Det er det skjemaen ja. Grønt, står Helsekort for gravide helt øverst.

Eg ringte legekontoret idag, for å få låne deres eks. til ultralyden imorga. Det gjekk greit, men ho sa at det var til eg fant igjen mine egne papir. : (

Og no for en liten time sidan fant eg papirene mine inne i et foreldre og barn blad. La det der for å beskytte det på ei reise i påskeferien. Hehe!

Skrevet

Der ser du :) Kanksje det hadde hjulpet meg å lese overskriften! :) HAHA!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...