Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Vi har begge omsorg for barna men jeg har hovedomsorgen. Ungene er 2 og 3 år. Vi har ikke pass til ungene og jeg har nå planer om og ta ungene med på en 1 eller 2 ukers tur til spania, da mine foreldre har hus der nede. Men jeg og barnefar er ikke veldig gode venner og jeg tror at han er troende til og sette seg på bakbeina og nekte meg og få pass til ungene og nekte meg til og reise til spania. Kan han nekte meg dette?? Barnefar bryr seg lite om at han ikke kan ta med seg ungene til utlandet uten pass for han er ikke villigt til og reise noe sted med ungene for da er det ikke "ferie" for han. Noen som vet eller som har vært i en lignende situasjon?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Har dere delt foreldreansvar? I såfall så må han signere for å få pass til ungene. I enkelte tilfeller kan man få pass uten begges signatur, men det må du nesten høre med politiet om
Gjest ->>- Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Nei, ikke i lengden. Men du bør søke pass i god tid. Han kan nekte å signere på passøknaden. Da vil politiet kontakte ham for å be om grunn til dette, og om han ikke kommer opp med noe holdbart (som f.eks dokumentasjon på at det er sannsynlig at du kommer til å bortføre barna til utlandet), vil du få pass uansett. Tar naturlig nok en del ekstra tid.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 Ja vi har delt foreldreansvar, men jeg har hovedomsorgen så barna har fast bostedsadresse hos meg. HI
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 Han er jo i så fall et stort rasshøl om han ikke unner barna sine en deilig ferie i spania.. Merkelig fyr..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå