LittLykkelig Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Følte alltid at jeg var lengre på vei enn den mensterminen vi målte fra. Gikk på p-piller når jeg ble gravid, så det var litt vanskelig å beregne. Fikk til min store overraskelse bekreftet denne terminen på ultralyd i uke 19. Nå da jeg i følge denne er i uke 32, sier alle at de tror terminen er feil. Magen er helt hard og ser ut som den allerede har sunket. Babyen ligger slik den skal ligge, men legen klarte ikke kjenne om hodet hadde festet seg. Fikk plutselig litt panikk her i tilfelle terminen er feil og barnet kommer mye før. Har nesten aldri hatt kynnere før de siste dagene, nå kommer det både her og der.. :S Noen som har opplevd å være betydelig lengre på vei enn det UL sa?
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Jeg har vært 100% sikker på min mens termin 5 mai, men legene mente at UL term var 20 mai, altså 15 dager etter! Da har jeg hatt gravidsymptomer før jeg ble gravid og det kan jo ikke stemme. De mener jo fortsatt på det, men jeg merker at jeg ligger tilogmed 1 uke frem i forhold til mensterm. Når det gjelder når det skal trykke opp mot brystbenet osv. Magen sank en uke "før" den lissom skulle, ho har lagt med hue ned lenge, finner ut til torsdag om ho er festa (men er annengangs så da er det ikke sikkert de fester seg), jeg har kynnere og vondter ut ifra en annen verden! Og jeg har melk og prøver og stimulere frem dette mest mulig for å få flere kynnere, så jeg hadde et håp om at ho kom nå egentlig.... men de kommer som regel når de er ferdige, de går jo ut ifra standarmål, men trukke de skjønner helt at unger er forskjellige!
2005&2010 Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Ja, hadde menstermin igår, mens UL terminen er 27 april. Var på privat UL når jeg var 20 uker på vei, og fikk da enda en termin, den 20 april. Var på sykehuset forrige uke, og de og sa da at den ordinære UL terminen var nok feil. Når jeg var på ord. UL så fikk jeg time til overtidsvurdering 11 mai, en måned etter menstermin. Og de på sykehuset ville ikke la meg gå så lenge, så jeg skal inn på sykehuset igjen den 20 april. Var hos jordmor idag, og hodet var festet og langt nede i bekkenet. Så jeg bare venter nå, kanskje det skjer noe snart... =)
silje3 Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 har fått ul termin 10.juni, mens termin er 30.mai i følge legen. Er fryktelig stor og har vert på vekstkontroll, og der fikk jeg vite at ungen er 26 % større enn gjennomsnittet.... så di antydet at terminen kunne vere feil..... bli spenandes og sjå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå