Gå til innhold

Oppdatering av mitt barn i seteleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg vært til samtale på sykehuset, og det viste seg at bekkenet er for smalt for vanlig fødsel så jeg må ta et keisersnitt. Datoen er litt knapp - kun 3 dager før termin og altså til mandag, men det var da de hadde en åpning så sånn blir det (samt at vi mistenker at de fortrinnsvis ikke vil ha oss liggende der over helgen).

Jeg er litt sjokkskadet da jeg ikke helt hadde forkastet mulighet for å kunne føde vanlig og gruer meg noe hemningsløst til å skulle ta et keisersnitt - er ingen fan av store og delvis langvarige smerter. Dette kan bli en veldig lang uke...

Fullstendig surrealistisk at jeg skal bli noens mamma på mandag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, rart å ha en dato å forholde seg til ja, det kan jeg tenke meg! Men vær glad de ikke tar noen sjanser med dere! Hadde selv hastesnitt med førstemann, og selv om det var vondt første ukene, (jeg var heldig, hadde ikke masse smerter...), så går det seg til. Sjekk om ikke du kan bli sykmeldt og mannen din overta permisjonen dersom du f.eks har omsorg for flere barn. Selv har jeg en 1 1/2 åring, så blir det mot formodning KS på meg har jeg ikke sjans til å ta meg av ham uten å bære ham av og til. Med førstemann går det på et vis, du har lov å løfte babyen, men ikke tunge ting på 6 uker! Hos oss sist fikk mannen min overta min perm mens jeg ble sykmeldt pga at junior fikk kolikk. Det var et mareritt, og jeg raste ned i vekt, mistet melka osv. Slik at fastlegen sykmeldte meg og jeg fikk litt hjelp hjemme. Denne gangen har jeg alliert meg litt med moren min slik at jeg (uansett) får litt hjelp hjemme etter de første 14 dagene som samboeren min skal ha selvfølgelig.

Håper du har noen som kan hjelpe dere litt, og forbered mannen på støvsuging og bæring av ALT som skal bæres. De gjør det mer enn gjerne, men må minnes på ting iblant vet du ;-) Lykke til på mandag! Håper det blir en fin opplevelse for dere!!!

Skrevet

Akkurat nå er jeg veldig glad vi ikke har noen barn fra før sånn at de praktiske tingene blir litt enklere å forholde seg til! "Heldigvis" er vi godt vant med at han gjør alt for tiden uansett siden jeg har hatt alvorlig bekkenløsning i månedsvis :)

Takk for tips om dette med sykemelding og overtagelse av permisjon. Jeg stod faktisk i sted og lurte på hvordan vi skulle løse sånne ting om jeg skulle bli dårlig (infeksjon i såret feks) eller hvis babyen skulle bli syk/få kolikk uten at jeg ville orke ta vare på henne.

Vi er veldig fornøyd med at de ikke tar noen sjanser. Har også begynt å komme over det at jeg må ha ks og er glad det er planlagt sånn at jeg slipper først å være utslitt etter å ha forsøkt føde. I tillegg har de nå muligheten til å simulere for babyen og oss hvordan man legger barnet til brystet etc som ved vaginal forløsning som jeg er veldig glad for!

Takk for lykkeønskninger!

Skrevet

Oj, så sprøtt det må være å ha en konkret dato å forholde seg til..

Keisersnitt er vel noe de fleste håper å unngå, men noen ganger er dessverre ikke det mulig.

Ville bare si at jeg hadde hastesnitt med førstemann, etter liten fremdrift i fødselen og mye overtid.

Jeg hadde det kjempe fint etterpå. Litt stiv og støl selvfølgelig, men ikke noe annet enn det..

Var i så fin form at jeg kunne reise hjem etter 2 dager uten noen innvendinger fra noen på sykehuset.

Så selv om det er et keisersnitt og det som regel tar lengre tid å komme seg etter det, så finnes det unntak, og det trenger ikke være vondt og kjipt etterpå..

Håper du får en fin opplevelse, og at alt går på skinner:o)

Masse lykke til! Snart er svangerskapet ferdig og barnet ute:o)

Skrevet

Det er utrolig rart å ha en dato! Kjenner ingen andre som har født på den måten der og ganske sært å ha sagt i fra til familie og venner at vi blir foreldre på mandag og sier i fra når vi orker besøk :)

Jeg blir alltid oppmuntret av å høre folks suksesshistorier med keisersnitt! Forsøker å være avventende til egen form, men har ingen motforestillinger mot å hive i meg nok smertestillende til at jeg har det greit. Vil gjerne på bena senest dagen etter snittet.

Nå håper vi bare på at kroppen min har fått med seg at det er ks på mandag og ikke gjør noe så teit som å komme i fødsel før den tid - hehe.

Takk for lykkeønskninger! :)

Skrevet

Ja kan legge til at jeg tok det av smertestillende som sykehuset anbefalte de to dagene jeg var der, men tok ikke en paracet etter at jeg kom hjem..

Dette går bok strålende! Du har jo absolutt innstillinga på plass, dealer med det istede for å grave deg ned;o)

Skrevet

Jeg har time i morgen for å avtale (forhåpentligvis) ks, selvom jeg vingler frem og tilbake og ikke vet hva jeg vil. MEN, jeg hadde hastesnitt forrige gang og jeg hadde det helt topp i tiden etter. Null smerter og jeg mener virkelig null smerter. jeg tok de pillene sykehuset sa jeg skulle ta og det var nok gitt. Jeg var overaktiv, altfor aktiv faktisk, når jeg kom hjem fra sykehuset fordi jeg ikke visste bedre. Heldigvis gikk det bra, men poenget mitt er som Babyboy nevnte at det trenger ikke å være en kjip opplevelse. For meg var det helt fantastisk og jeg hadde veldig liten følelse av å nettopp ha gjennomgått en operasjon. Sikkert derfor jeg ikke klarer å bestemme meg nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...