Gå til innhold

Vedlegge ønskeliste med invitasjon-HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er blant dem som har tenkt å gjøre dette, så folk kan la være å svare hvis de har frekke ting å si om også dette.

Det jeg ber om råd til gjelder formulering. Hvordan åpner man i teksten før listen kommer? Listen blir bare 2 butikker vi har lagt ut liste ved, men føler vi må være ydmyke i forkant gjennom teksten og si noe i retning av at vi setter pris på selskapet, MEN hvis dere vil kjøpe gave så ønsker vi oss følgende.. Er utrolig dårlig til slikt - trenger hjelp!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må innrømme at jeg ikke greide å formulere dette selv, så unnlot å si noe om det i invitasjonene. Min erfaring ble at folk gjerne spurte når de ringte for å si fra om de kom eller ikke, og da nevnte jeg det.

Skrevet

Vi var i samme dilemma. Valgte å ikke skrive det i invitasjonen. Min er faring er at folk spurte, og vi kunne da henvise til den butikk-kjeden hvor vi hadde lagt ut ønskeliste.

Skrevet

Tenkte tanken då vi gifta oss i gjor men la det vekk for eg kom fram til at det var i frekkaste laget og at eg følte at formuleringa blei feil uansett korleis eg gjorde det.

Skrevet

Jeg er ikke gift selv, men to ganger har jeg blitt invitert til bryllup hvor det har stått telefonnummer og mailadresse til forloverne i invitasjonen, - i tilfelle gjestene hadde noen spørsmål. - Underforstått: "Hva ønsker vi oss" ;)

Forloverne hadde da fått hver sin kopi av ønskeliste, eventuelle linker til butikker hvor brudeparet hadde lagt ut listene sine.

Jeg, som gjest, syns det var en flott og diskre ordning som gjorde det enkelt å finne noe fint til brudeparet på den store dagen.

Skrevet

Sånn gjorde vi det også, diskret og greit. Uansett hva HI måtte mene så er det i frekkeste laget å legge ved ønskeliste. Har vært i mange bryllup men har aldri opplevd å få lista med invitasjonen. I utgangspunktet kjøpet folk akkurat det de vil, men om de skulle trenge tips så kan de få tak i info.

Skrevet

Slik gjorde vi det. Vi delte invitasjonen i 3(laget dem selv) På den ene siden stod selve invitasjonen med klokkesletter og sted osv. På den andre siden stod info om toastmaster for dem som ønsker å holde taler pluss våre tlfnr. På den tredje siden stod det rett fram at våre ønskeliste blir lagt ut hos Christiania glassmagasin i tillegg en kort liste over ønsker som man ikke får kjøpt hos christiania.

Har ikke fått noen kommentarer annet enn at folk lurte på om lista lå på nett eller i butikken og hvordan de eventuelt finner den på nett

Skrevet

Vi har valgt denne løsningen; link til bryllupsnettsiden vår i invitasjonen, der er det masse fine bilder og praktisk info om programmet, kontaktinfo mm, samt en side med "gavetips". Jeg synes ordet gavetips er flott å bruke i stedet for ønskeliste, da blir det ikke så påtrengende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...