Gå til innhold

Slutte å jobbe?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min vil at jeg ikke skal jobbe når vi får oss barn. Bare være hjemme og styre alt.

 

Han tjener godt over 1 mill i året og jeg har barn fra før og han også så det blir minst 3 barn i huset til enhver tid.

 

Inni meg jubler jeg men hva skal man bruke tiden til?

 

Og burde jeg gjøre dette eller kan man jobbe litt med frivillige ting kanskje.

 

Noen som bor i området nær Lillestrøm som har tips kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ehhhh. Hvis du har tid til overs ( i tillegg til å vøre hjemme med barna samt styre hus og heim) burde du kasnkje JOBBE!!

 

Hvorfor i allverden skal du bli minstepensjoniste samt ha dårligere rettigheter ved sykdom ol, mens han tjener sge påå fete rettigheter??

Skrevet

Hva vil DU? Og hva tenker DU om fremtiden?

 

Det kan være lurt å ha egen inntekt og klare å stå på egne ben om, "Gud forby", det skulle bli slutt. Man skal ikke være lenge ute av arbeidsmarkedet i dag før man nærmest er avleggs og som dinosaur å regne.

Og det kan være kjekt å ikke være avhengig av andre - både når man er sammen og om det skulle ta slutt.

 

Hva med å ta 1år hjemme og se hva du synes? Og om du har lyst til å gjøre noe frivillig arbeid så kan Frivillighetssentralen, Røde Kors el. være noe.

Skrevet

Hvis mannen din går med på å spare til deg i et pensjonsfond så sier jeg go for it. Jeg hadde ikke jobbet hvis jeg hadde hatt nok penger til å leve godt resten av livet, og kan ikke begripe de som sier de ville kjedet seg. Jeg har nok av ting å fylle døgnet med og hadde kost meg med barna mine (de hadde vel gått deltid i barnehage i allefall) og diverse fritidsaktiviteter og hobbyer.

Skrevet

Vel jeg har en god utdannelse og jobber med webdesign på fritiden så jeg tenkte jeg skulle gi av min tid til et prosjekt for barn i Afrika. Jobbe frivillig for å samle inn penger. Slik vil jeg jo opprettholde min knowhow innenfor det jeg jobber med i dag og samtidig glede familien ved å være tilstede :)

 

HI

 

Men har man ingen rettigheter ved sykdom om man ikke jobber?

 

 

Skrevet

Det er svært beklagelig at en del menn tjener så godt at fruen i huset kan tillate seg å være hjemmeværende på heltid. Det er ødeleggende for samfunnsøkonomien. Dessuten mister disse kvinnene pensjonsrettigheter, dvs de vil havne på minstepensjon. Det ville jo være ille etter et langt liv i luksus.

Skrevet

Det kan som sagt enkelt løses ved at man selv eller mannen sparer privat til pensjonstiden.

Skrevet

Å ja, så økonomien er såpass solid, ja. Tyder på at vi bør innføre en langt hardere beskatning av overklassen her i landet. Den eneste grunnen til at de velter seg i luksus uten å anstrenge seg mer enn andre, er at de stjeler fra alle oss andre. De er noen parasitter.

Skrevet

Beklager men dette var ikke min intensjon med dette innlegget.

 

Hadde bare lyst å høre om det var noen andre der ute som er i samme situasjon og som kanskje hadde tips og råd.

 

MAKAN!

Skrevet

Tror jeg ville jobbet littegrann iallefall.. Tror det er viktig å komme seg litt ut av huset og treffe andre. Men med "så mange barn" så får du nok å bruke tiden til....

Skrevet

hvilken verden er du vokst opp i? man stjeler ikke fordi om man har en godt betalt jobb..

 

du kunne sikkert hatt den samme jobben du også hadde du studert det samme og gjort den samme arbeidsinnsatsen som mannen til HI...

 

 

Skrevet

De aller fleste som har godt med penger har også jobbet for det. Så synes det blir ganske tåpelig å si at man ikke har anstrengt seg mer enn andre eller at man stjeler. Tydelig misunnelse og jantelov ute og går.

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Så flott at du har muligheten og ønsker å være hjemme da:) Og det tyder på at du er et kjempeflott menneske når du ønsker å bruke tiden din på veledighet. Blir helt fasinert jeg:) Er enig med Lemonia her. Bare misunnelse som skaper slike teite svar som du får.Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...