Gå til innhold

Tenner - igjen


rima

Anbefalte innlegg

Hvor mange tenner har din lille fått til nå?

 

Her er det bare kommet tre stykker. To i jula og en i forrige uke. Han sliter skikkelig med tannfrembruddene. Sutrer og griner, men ingen feber heldigvis. Ser neste fortann oppe også er på vei, så nå belager vi oss på sutrenetter igjen. De ser jo så svære ut!

Kan heller ikke huske at det tok SÅ lang tid mellom frembruddene. Har jo gått nesten fire måneder mellom de to første og nå nummer tre: Huff, håper de neste kommer i full fart så vi blir ferdig med denne surkingen.

 

Flere som sliter skikkelig med disse tennene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

her har småen fått 7 tenner, og jeg tror flere er på vei :)

 

heldigvis har han ikke store plager med tennfrembruddene - de bare popper fram.. heldigvis :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer de på rekke og rad gitt. Ikke før vi har hatt en bra dag eller to, så er det på an igjen med sutring og styr - og så dukker en ny tann opp. Det er heldigvis bare noen få dager med styr for hver tann nå. Med første så var det jo styr både natt og dag i 3 uker.

 

Han har fått 8 nå - og nå tar jeg gjerne en pause gitt. Samtidig er det vel like greit å bli ferdig med de.

Men nå er det hjørnetennene som står for tur og har hørt at de kan være de værste - hjelpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, Hilde, da dauer jeg! Her har vi styra i månedsvis for tann nummer tre. Liker hvertfall å tro at det er tennene som har plaget han. Men vet jo ikke... Er nå veldig glad for at det bare er resten igjen. Hehe. Håper det roer seg og ikke blir fullt så ille med de andre. Vet at fortennene nå byr på trøbbel da... Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt har fått 4 tenner, å nå kommer nr 5 og 6 ser åpning nå:) Går greit til nå, håper bare det ikke blir like ille som di 2 side tennene oppe. Da hadde han feber og sutret i flere dager og netter.....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav!! Skal si de søte små julibarna får tenner...

Her har snuppa kun fått to tenner, resten får komme når de kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille trylla har fått 6 tenner, og to til er i anmarsj. Litt styr om kvelden ved legging, men ikke som i starten heldigvis, da var hun sur både dag og natt i ukesvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassen har fått to tenner nede. Men det har vært ett par netter med mye oppvåkning, men ikke feber eller noen tenner å se. Så vet ikke om det er det jeg. Han har jo mange klumper men mange av de kom tidlig( ca når han var 3-4 mnd)

 

Så mange tenner noen har fått! Er fortsatt like fasinert over at det er så stor forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi smurt dentinox på gommene to kvelder og det virker som det lindrer litt. Ikke nok til at han sover hele natta da, men det virker som det går litt bedre. Jippi! Vanskelig å se dem ha vondt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff her er vi i full gang med hjørnetennene nå. Og har vært mye skriking de siste 2-3 dagene. Og han går helt amok på sin egen hånd, vil nesten spise den opp. Han har også bitt meg flere ganger de siste dagene. Og plutselig er det vondt å ha smokk i munnen igjen, så den spyttes rett ut.

 

Heldigvis hjelper det endel med dentinox ja. Men må likevel bysse for å få han til å sove, og det har vi stort sett ikke gjort siden han var 3-4 mnd (eller dvs jeg har ikke, faren har visst tydd til det et par ganger når han ikke har villet sove). Heldigvis så sover han omtrent hele natta når han først har sovna. Må kanskje inn å roe han litt en gang. Men den ene hjørnetanna oppe har nesten brutt gjennom nå. Så håper det blir bedre tider igjen snart. Ser klumper på begge sider nede også.

 

Ryktet sier i alle fall at jekslene ikke er så vonde. Så får håpe de resterende hjørnetennene bare kan sprette opp i et jafs. Stakkar gutten sliter visst voldsomt med de tennene. Tør ikke tenke på hvordan dette her hadde vært uten dentinox...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...