Gå til innhold

Er du vinneren eller taperen i forrholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt ærlig!!

Det er bestandig èn av partene som ofrer litt mer enn den andre.

Er det DU eller er det parteren din?

I enkelte forhold er det virkelig èn av partene som blir "taperen"

Er det du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare èn r i "forhold" selvfølgelig ;-)

HI

Skrevet

Har en lei følelese av at det er meg..

Skrevet

Samme her, men det er vondt å erkjenne det ;-(

Skrevet

Jeg er nok vinneren, og syns egentlig det er en mer lei følelse.

Skrevet

Min kjære har nå bosatt seg på 50 mil unna resterende familie pga meg, så da er det vel jeg som er vinneren da. Men tipper jeg kommer til å gjøre opp for det en gang i fremtiden :)

Skrevet

Helt ærlig tror jeg begge vi vinner mye på dette forholdet.

- Jeg var alenemor for en toåring da jeg møtte samboeren min, jeg har fått en pappa til barnet mitt, venter vårt første fellesbarn, har funnet drømmehuset og drømmeplassen, og har en mann som stiller opp 110% både praktisk og følelsesmessig, jeg kunne ikke hatt det bedre:)

- Han har gått fra singeltilværelse i en liten leilighet overfylt med instrumenter og pcer, til familiefar i et stort hus, og forteller meg til stadighet hvor lykkelig han er over den fantastiske forandringen han har hatt i livet sitt, og hvor mye han gleder seg over små og store forandringer.

Kan ikke se at noen av oss har måttet gi slipp på noe eller tapt noe, vi har det bedre enn noen gang begge to:)

Skrevet

Skjønte ikkje heilt kva du meinte.

Tape kva då? Og ofra kva då tenkte du på?

Skrevet

Definer 'vinner' og 'taper' da? På hvilke områder mener du?

Et forhold handler jo om å gi og ta, og vi gir og tar vel på ulike områder. Man 'ofrer' noe et sted, og 'vinner' noe på et annet. Nå vet jeg ikke hvaslags forhold du har da men, totalt sett bør man vel komme ut noenlunde likt- iallefall i normale forhold?

Skrevet

ehhh.. må det være en taper i forholdet?!?

Livet går jo opp og ned, og hos oss ofrer vi litt hver. Jeg har flyttet 70 mil fra min famile og venner, han har måtte forsørge oss når jeg studerer. Trur egentlig ikke noen av oss føler oss som taperen i forholdet, for vi samarbeider jo for å få til noe sammen. Det hender seg det blir noen harde tak for å få ting til å gå rundt og vi begge har jo måtte ofre noe. Men jeg vet seriøst ikke hvem som har ofret mest, og jeg tror ikke vi tenker så mye over det heller.

Skrevet

Det varierer. Jeg har lyst til å si at jeg alltid har rett (og dermed er vinneren), men hvis min kjære hadde hørt det, hadde han sikkert ledd rått :)

Jeg synes for eksempel at jeg vinner når vi diskuterer hvordan man skal kjøre i rundkjøring. Det er jeg som oftest lager mat (der taper jeg altså). Det er han som vasker mest gulv, støvsuger og rydder (her vinner jeg stort!) Han tar mest våkenetter med babyene, og står alltid tidlig opp med barna på fridager (vinn for meg). Jeg synes alltid jeg henger opp tøy (så det blir altså tap for meg).

Sannheten er nok at vi vinner og taper omtrent like mye, men jeg tror ingen av oss føler oss underlegen den andre. Jeg er av den formening at et forhold ikke vil vare hvis man jakter på seiere i forholdet til det mennesket du skal dele resten av livet med.

Uff, dette ble teit, men så anser jeg vel egentlig hele denne tråden for å være litt teit!

Skrevet

er vel jeg som er vinneren sikkert....arb.ledig og syk hele tiden....mannen mp ta seg av ungen hele tiden da jeg er nesten bundet til sofaen....han er fantastisk da

Skrevet

Her er det ein vinn-vinn situasjon. Begge har det betre og er lykkelegare no enn me var kvar for oss :-)

Skrevet

Jeg tolker det som HI lurer på hvem som vinner diskusjonene,og hvem som alltid må gi etter.

Her i huset er det ca 50/50. Det finnes ingen vinner eller taper vi er likestillt og tar hensyn til hverandre.

Jeg ligger ikke med tapere og det gjør ikke min mann heller.Derfor jobber vi hardt for å være jevnbyrdige!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...