Gjest sug lut Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Jeg har fått tilsendt noen (etter omslaget å dømme) helt nydelige vindel-frø. (Og siden jeg har skjønt etter googling at noen ser på vindel som skadeplante skal jeg skynde meg å tilføye at den skal stå i digerkrukke og ikke på hagesiden av huset.) Men de kom altså i en slags flat pute eller disc, sikkert 25 frø inni der, i hvert sitt lille rom, og så skulle hele discen i jorda. Hva skjer da når de (evt) kommer opp, må jeg være nazi og drepe annenhver eller noe sånt? Hater det nemlig. Vokser vindel så tett in natura at det ikke gjør noen forskjell?
blomstre Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Det er vel å hente hjem vill-vindel (strandvindel og åkervindel) man skal passe seg for. De spres fort og kan ta fulstendig overhånd. Og ved å plante de i potte i tilleg så burde du vel være trygg. Aner ikke om uttynning, men ser for meg at det er slike ting som må til når man ikke greier å så frø spredt nok. Når de ligger i så-strimler eller så-puter så vil jeg jo tro at ideell avstand allerede er tatt høyde for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå