Zeke Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Har kraftig bekkløsning å tenkte at jeg ville prøve å føde i vann, de hadde ikke dette sist jeg fødte . Noen som kan komme med noen erfaringer?
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Dette vil jeg også ha svar på! Fikk vite på omvisning på sykehuset at de hadde begynt med vannfødsel, og jeg har tenkt på å ville prøve dette!
LoyseƸ̵̡Ӝ̵̨̄ƷPrøver på ny. Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Slenger meg på her jeg =) Går det an å føde i vann og få epidural samtideig ? Noen som vet om man kan føde i vann på SUS?
Tullball Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 Jeg vil også vite!! Tror ikke man kan få epidural og føde i vann samtidig...
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 veldig deilig å føde i vann )) anbefaler d på d sterkeste! men da får du INGEN annen smertelindring enn vannet..
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 13. april 2010 #6 Skrevet 13. april 2010 Hallo, Jeg fødte i vann sist - og anbefaler det virkelig! Skal forhåpentligvis føde i vann igjen denne gangen - hvis det lar seg gjøre da ;o) MEN - ingen annen smertelindring, nei ... Tror det er noe med det å være "vektløs" som føltes bedre enn å ligge i sengen/ stå på gulvet. Masse lykke til!
fresh Skrevet 13. april 2010 #7 Skrevet 13. april 2010 Jeg fødte i vann sist, og skal gjøre det igjen. er virkelig til å anbefale Man kan føde i vann på SUS dersom det er ledig fødestue med badekar Jeg tror, men er ikke sikker, at man kan få lystgass også, men ingenting annet. Jeg fikk utrolig vondt i halebenet i 2 mnd etterpå, pga du ligger i et badekar-som er hardt underlag til halebenet, jeg vil derfor anbefale dere å spørre om å brette et håndkle under halebenet slik at dere ikke får så vondt etterpå. Du får foresten ikke føde i vann hvis vannet har gått før du går i vannet.
Zeke Skrevet 13. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 13. april 2010 Takker, skal høre med jordmora på førsamtalen i juni. Håper jeg får prøve, de har altid måte ta vannet så satser på det denne gangen også.
odin123 Skrevet 13. april 2010 #9 Skrevet 13. april 2010 loyse 18 juni !!! har en veninne som fødte i badekar på sus for 7 år siden, så det går kansje den dag i dag og, bare hørr med dei når du er på innskrivning.
Bellen^2 Skrevet 13. april 2010 #10 Skrevet 13. april 2010 Jeg fødte i vann den 22. februar i år på Ullevål sin ABC avdeling. De har noen herlige store hjørnebadekar:) Jeg stod på knærne og hvilte overkroppen og hodet mot kanten, og mannen min brukte dusjen på korsryggen min under riene. Det hjalp masse mot smertene. Å føde i vann var en utrolig opplevelse:) Jeg hadde en styrtfødsel fra før så jeg antok at det ville gå kjapt denne gangen også og ønsket derfor ikke noe annen form for smertelindring enn vann.
Gjest Skrevet 14. april 2010 #11 Skrevet 14. april 2010 Fødte i vann forrige gang på Fødeloftet i Stavanger. En helt annen opplevelse enn med førstemann da jeg fødte på "vanlig" fødeavdeling. Vannfødselen var utrolig effektivt og smertelindrende. Vannet mitt hadde gått, men det var helt uproblematisk å føde i vann selv om vannet hadde gått. Skal føde i vann også denne gangen, men på ABC klinikken. Tror ikke du kan få epidural hvis du føder i vann. For meg var det ikke behov for annen smertelindinrg enn vannet i seg selv, og det er derfor jeg også denne gangen velger "naturlig" fødsel. Fungerer iallefall bra for meg. Dessverre er det ikke alltid mulig å føde i vann på vanlig fødeavdelign. Det er som regel avhengig av om de i det hele tatt har badekar som er store nok til annet enn å ligge i under riene, og om det er ledig akkurat når du kommer inn.
Bellbaby Skrevet 14. april 2010 #12 Skrevet 14. april 2010 Jeg har ikke gjort det før, men har hørt at man kan føde i vann og få akupunktur - men ikke epidural. Akupunktur fungerte bra for meg sist, så jeg håper jeg kan få begge deler denne gangen. Har sååå lyst å føde i vann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå