mami:) Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Er det andre som ikke har opplevd en eneste kynner/maserie mens dere har gjort dette? Prøvde litt i går, men kan ikke akkurat si det gav noen effekt;)
Ladybug~N&E Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 jeg prøvde det i forrige svangerskap. eneste effekten jeg fikk var ekstremt såre brystvorter. det brant og svei og jeg måtte sitte med puppa ute resten av kvelden. kommer aldri til å gjøre det igjen.
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 At dere ikke tar brystpumpa istede da. Få ut litt melk, jeg har stått og pressa ut litt melk hver kveld nå og dæven jeg får noen tak.=) Satser på at det tar seg opp en kveld, brått kommer ho=)
opsi fødeklar Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 Jeg får skikkelige tak med en gang jeg masserer, så her er det blitt forbudt å røre brystene annet enn til å fremkalle kynnere..hehe
Trolleliten Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 Jeg prøver og, men får bare melk i gave... hehe men, er det ikke sik at man kun ska gjøre det så og så lenge pr gang? nå prøver jeg maks 10min om gangen.
2010 Mammaen Skrevet 13. april 2010 #6 Skrevet 13. april 2010 Tror ikke det er så fryktelig lurt hvis man produserer mye råmelk. Råmelken bør gå til babyen og ikke søles ut til "ingenting". Utrolig viktig for babyen at den får den næringsrike råmelken til mamma :-) Men jeg forstår at det er fristende å prøve altså. Antar likevel at en runde i høyet med mannen er mer effektivt ;-)
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 13. april 2010 #7 Skrevet 13. april 2010 Det prod jo råmelk hele tia, og alle de rundene jeg har hatt med kællen utgjør ikke en kynne i forhold til presse frem melka!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 13. april 2010 #8 Skrevet 13. april 2010 jeg gjor dette med nr 2 og etter 10 min var riene i full gang og 6 timer etterpå var hun ute:) men i ettertid har jeg hørt fra noen at morkaken kan løsne av at vi gjør dette,noen andre som har hørt det?? kunne godt prøvd igjen siden det gav god effekt sist gang:)
ღMadame_mim ღ Skrevet 13. april 2010 #9 Skrevet 13. april 2010 Jeg prøvde det for å få igang fødselen. Fikk ikke en eneste kynner og gikk skuffet i seng over at det ikke fungerte. Dagen etter våknet jeg i en klissvåt seng. Masseringen hadde nemlig resultert i en voldsom produksjon av råmelk på natten! Heldigvis gikk det over igjen da, men ble ikke mer massering på meg gitt :-P
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 13. april 2010 #10 Skrevet 13. april 2010 Jeg vet jeg skal massere de masse i kveld før jeg legger meg hvertfall! hehe....litt lei i dag merker jeg. Masse vondt i bekkenet som jeg ikke orker mer av!
mami:) Skrevet 14. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 14. april 2010 Jeg maserte i ca 10 min i går. Fikk et par kynnere, men det var det. Våknet i natt med mye mensmurringer og maserier. Virker jo som det har har hatt litt effekt;) Tror kanskje jeg skal prøve litt i kveld også.... Hvordan gikk det med deg IZ med bolle i magen?
Bilingüe Skrevet 14. april 2010 #12 Skrevet 14. april 2010 Stemmer det at jeg leste en gang at man skulle holde på med det en time av gangen? Høres isåfall utrolig slitsomt ut...
opsi fødeklar Skrevet 14. april 2010 #13 Skrevet 14. april 2010 Jg har hørt 10 minutter masering og ti minutter pause.. vet ikke om det stemmer,,
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 14. april 2010 #14 Skrevet 14. april 2010 mami, endelig FØDEKLAR:): jeg fikk masse kynnere, så var jeg på do og tømte meg tydeligvis sånn i tolv tia, så gikk jeg tur med bikja og da fikk jeg sååååå harde tak at det gjorde vondt i ryggen, men gikk desverre over. Ho dytter veldig nedi bekkenet merker jeg, så blir nok og fortsette med dette. Håper det har hatt litt effekt hvertfall! hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå