Gå til innhold

Trenger synspunkter, ang barnefar som flytter lang fra barna..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna er 1 1/2 og ca 3 år...pappan (som dro fra oss før jul) gidder ikke bo på plassen her mer, og flytter langt fra oss...ca tromsø- bergen blir det. Han har en god jobb her og har samvær med barna. Nå vil han prøve noe nytt og flytter...og jeg synes jo ikke han tenker på barna i denne situasjonen. Han har sagt han vil ta et barn med...men det er ikke aktuelt da de har all familie og nettverk her og jeg vil aldri skille søsken, og de er så små. Ikke er han i stand til å ta seg av et barn på full tid i tillegg til jobb...så det er bare prat fra hans side. (ja, dere kjenner han jo ikke, men han syns visst allerede det er for mye å ta seg av ungene annenhver helg og en ettermiddag i uka..)

Jeg kan ikke bestemme hva han skal gjøre, men er utrolig skuffet for ungene sin del..Og jeg synes det er egoistisk gjort. Men fedre kan visst bare gjøre som de vil..og i tillegg blir han sur når jeg sier at han nå velger bort barna sine. De kan da ikke sendes som pakkepost til han når han vil se de, og det er jo maaange år til de kan reise alene..

Huff, nei hva skal jeg tenke om denne saken? Noen som har hatt det slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ut som en mann som jeg er veldig glad jeg IKKE har barn med.

Problemstillingen pleier jo ofte å være motsatt - fedrene vil gjerne ha så mye samvær som mulig.

Vel - dette er hans tap. Dere bør finne en god samværsordning så snart som mulig, og den bør han følge opp.

Det som er relativt vanlig når reise til/fra samvær må skje med fly, er at barna blir fulgt. Du blir med barna til far (og drar altså tilbake med samme fly), og så må han følge de hjem igjen. Du må betale alle utgifter den ene veien, og han den andre.

Se forøvrig denne: http://www.barneombudet.no/sfiles/5/23/3/file/Barneombudet_-_barn_som_reiser_alene%5B1%5D.pdf

Skrevet

Sukk, dette blir ikke lett....Jeg har ikke så god økonomi at jeg kan betale mye penger på flyreiser i mnd, og bare det å reise alene med to små..hjelp...tror ikke pappaen er så interessert i det heller. Nå er han ikke dratt ennå, må jo både ha hus og jobb...men han sier han kommer til å flytte. Ja, jeg angrer på å ha fått barn med han når jeg ser nå hvor lite han bryr seg..

HI

Skrevet

Gjør han oppmerksom på kostnadene, og si at du forventer at han betaler alt, siden det er han som flytter.

Skrevet

Fungere ikke helt sånn....

Anbefaler deg til å ta kontakt med familievernkontoret i forbindelse med samvær og økonomi.

Sitter her med et barn som jeg må fly med til andre delen av landet, å det er ikke tatt hensyn til økonomien i det hele tatt.

Far syntes å det var for tungvint å ha helgesamvær annen hver helg og en ettermiddag i uken, men det forandret seg etterhvert....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...