Gå til innhold

Hvordan deler/delte dere permisjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Diskuter med meg i kommentarfeltet under denne artikkelen om Inga Marthe Thorkildsen. (Hun har endelig blitt mamma etter to spontanaborter)

http://mammaogherman.blogg.no/

Jeg vil gjerne høre hvordan dere gjør det/har gjort det! Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med de tre første var jeg student, så da fikk ikke pappaen egen permisjon.

1: Jeg tok all permisjonen

2: Jeg tok mine 6 uker, pappaen tok resten

3: Samme som nr 2

4: Jeg tar mine uker + fellesukene og pappaen sine 10 uker

Skrevet

diskuterte kanskje ikke, men kommenterte i allefall :)

Jeg skulle gjerne gått på jobb etter halve permisjonstida jeg. Men det funker (som nevnt i blogg) ikke for far sin jobb og egentlig ikke for min type jobb heller. Fikk vikar for 1 år og ikke halv år..

Skrevet

Jeg gikk i vikariat som tok slutt rett før permisjon med førstemann, noe som førte til at det var mest fornuftig at den av oss uten jobb tok mest av permisjonen. Pappaen tok sine 6 uker.

Med andremann var vi begge studenter først og jeg har heller ikke noe jobb nå, så nå får ikke pappaen noe permisjon i det hele tatt.

I en ideell verden ville jeg har hatt permisjon kanskje 6 måneder og så 50/50 hver etter det.

Skrevet

Med første, som var lenge siden, tok jeg all permisjon fordi det ikke passet barnefar å ha perm.

Med nr to var jeg hjemme til barnet var litt over 6 mnd. Tanken var at jeg ikke skulle fullamme når jeg begynte i jobb igjen, men barnet ville ikke ha fast føde enda. Så det endt opp med at far måtte komme til jobben en gang om dagen slik at lille fikk mat. Han var hjemme i 14 uker, og så gikk jeg ut i perm igjen resten. I tillegg hadde vi perm i lag de to første ukene etter fødsel. Vi synes dette var en flott ordning for oss på dette tidspunkt med både nytt barn, ny by og ny jobb.

To forskjellige barnefedre på 1 og 2.

Skrevet

Første permisjon: Pappen hadde 4 uker permisjon (da var det det som var forbeholdt fedre)

Andre permisjon: Jeg begynte å jobbe fullt når gutten var 8 mnd. Pappa`en hadde resten av permisjonen.

Jeg syns det var litt tidlig å begynne å jobbe etter 8 mnd, pappa`en syns fire mnd hjemme var litt i lengste laget for hans del. Så siden vi var veldig enig i dette blir tredje permisjon som følger:

Tredje permisjon: Pappa`en tar de 10 ukene som er forbeholdt fedre, jeg får resten av permisjonen.

Det er det som passer best for oss, så da er jeg glad vi har muligheten til å velge selv hvordan vi skal gjøre det :-)

Skrevet

Jeg tok permisjon frem til hun var 8,5 mnd., så tok pappan over og var hjemme med permisjon og ferie til hun var 1 år.

Skrevet

Far hadde bare de 6 ukene han måtte ha, og de tok han midt i slik at jeg jobbet sommerferien så de andre på jobb kunne ta seg ferie. Dette var det beste for oss, jeg kunne godt tenkt meg kortere permisjon men siden vi flyttet, og jeg fortsatt jobbet der vi bodde før ble det for lang reisevei med ett ammende barn.

Skrevet

Jeg skal være hjemme de fire første mnd. I den tiden tar jeg ut min ferie, og far fem uker permisjon. I tillegg får han sine to uker etter fødsel pluss egne fem uker ferie. Så de første fire mnd er vi mye hjemme begge to:)

Resten av året skal han jobbe 60% og jeg 40%. Håper vi får det til å fungere fint:)

Skrevet

Storebror: Først hadde jeg "min" del, så hadde pappaen sine 6 uker, også hadde jeg 5 uker ulønna permisjon siden vi ikke hadde barnehage mellom permisjonslutt og sommerferie.

Lillebror: Fire dager før lillebror blir 8 mnd, går jeg ut i jobb, og pappaen tar sine 10 uker.

Jeg føler det er litt tidlig å "slippe" babyen min, men vet at lillebror får det helt knall sammen med papaen, og jeg får det også helt knall - etter noen dager ;)

Siden jeg fortsatt ammer mye, og lillebror ikke vil ta flaske, er det godt at jeg ikke jobber 100%, så dagene ikke blir så lange.

Selv om ungene mine har den beste pappaen de kunne fått, syns jeg det blir feil å kutte ammingen allerede etter 6 månder for å kunne jobbe.

Som Charlott i bloggen du linker til sier, tenker jeg at det gjør noe med far og barns kvalitetstid om de må passe klokka og holde seg i nærheten for rekke ammingen.

Det kan hende det gjør noen med kvaliteten på arbeidet mitt også, siden jeg må avbryte arbeidet for å amme.

Det var mine umiddelbare tanker. Kanskje de forandres etter å ha lest andre synspunkter :)

Skrevet

1. Far tok hele. Jeg var student.

2. Jeg hadde 6 mnd. 80%, så delte vi resten der han var hjemme fulltid 4 mnd.

3/4. Jeg jobber mellom 20-40 % hele permisjonen slik vi drar den ut, og han er hjemme når jeg er på jobb. Målet er at vi klarer oss uten bhg. plass før tvillingene er 2 år - og siden vi har fleksible og flotte arbeidsgivere går det bra.

Skrevet

3 mnd for far, resten til mor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...