Gå til innhold

mensmurringer i maven og ryggsmerter i uke 30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holdt på en uke til og fra. Noen dager er det ekstra vondt, andre dager er det bare litt. Men kombinert med store lyskesmerter er ikke dette moro.

Siden jeg er helt fersk på dette så vet jeg heller ikke om det er normalt. Aner ikke hvordan maserier kjennes ut eller noe. Det eneste sykehuset sa under forrige kontroll var at jeg måtte komme inn med en gang jeg kjente tegn på at fødselen var i gang.............hva nå enn det er!!!

Noen kloke koner der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha ringt jordmor eller lege og spurt om dette. Jeg har hatt mensmurring siden uke 36, er nå 38. Og dette har ført til at jeg er helt moden og babyen ligger helt nederst i bekkenet.. Er jo selvsagt ikke sikker at murringene har noe effekt hos deg, men jeg ville fått sjekket det opp :)

Skrevet

Glemte å skrive at jeg i tillegg har hatt mye harde kynnere da....

Skrevet

Jordmor spurte meg om nettopp mensaktig vondt og hvor det satt - i ryggen var det verdt å være obs på, foran i magen var hun mindre bekymret. Kommer det i tak (i så fall ville jeg fått det sjekket) eller er det kontinuerlig vondt (da ville jeg tenkt ryggvondt pga mage osv)? Når skal du på kontroll neste gang?

Skrevet

Takk for svar snupper :D.

Var innom legen i dag. Han sa ingenting, var mer opptatt av at jeg får mer og mer vann i ansiktet. Men er nok som du sier songebob, sikkert litt hardere kynnere og generell ryggvondt. Er ikke regelmessig, men verst om natten og ut til ettermiddagen.

Skal på legekontroll neste uke og enda en sykehuskontroll om 2 uker, så kan se det litt an.

Ps. Supre jenter her inne!!!!

Skrevet

Godt du blir passet på Ethienne - men vann i ansiktet høres ikke bra ut? Hvordan er det med deg ut over ryggvondt osv, klarer du å finne roen og ta vare på deg selv?

Skrevet

Du er nå god Spongebob . Takk for at du spør...

Nei de likte ikke at jeg har så mye vann så tidlig, men null proteiner i urinen og til og med litt lavt blodtrykk. Prøver å hvile og er heldigvis sykemeldt ut tiden.

Men jeg kan det med timing: har eksamen om 2 uker og står midt i et flyttelass som også skal skje om 2 uker. Og uten mann er det ikke lett, men har fantastiske foreldre som skal hjelpe med vasking osv.

Hva med deg? Hvor lenge er det igjen? Går det greit så langt?

Skrevet

:Godt du får hjelp - det er sannelig ikke lite du legger opp til her! Glad for å høre at du er sykemeldt, jeg, og fantastiske foreldre (har også noen slike) er himmelsk. Håper bare jeg klarer å være like bra mamma som min egen mamma er:)

Jo, takk, jeg nærmer meg slutten på uke 29, jobber fullt takket være tilrettelegging og bortsett fra min gamle uvenn halsbrannen er formen bedre enn på lenge;-) Til og med bekkenet har begynt å oppføre seg som det skal!

Skrevet

Jøss, flott arbeidsplass du har. Ikke alle steder som forstår dette med tilrettelegging. Har du forsøkt kombinasjonen Link og Gaviscon mot halsbrann? Fikk tips av legen om å bruke Link på dagen og Gaviscon før jeg la meg. Og nå har jeg null problemer med det.

Er det din første?

Skrevet

Tredje - eldstemann er fem og et halvt... Har ikke prøvd Link og Gaviscon i kombinasjon, synes ingen av dem virker i det hele tatt men skal få kjøpt Zantac (?) i morgen og har store forhåpninger - så langt er Pepcid Duo det eneste som har virket, og det er jo ikke anbefalt for oss med kul på magen...

Og jeg har definitivt verdens flotteste arbeidsgiver - fikk like greit nytt kontor (med seng) og nye kontormøbler så jeg skulle sitte mer behagelig og ikke bli så plaget med bekkenet, jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...