Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #1 Skrevet 13. april 2010 Mann og st'rre barn vil til syen mai/;juni. Den minste babyen er da 2mnd. Jeg er litt skeptisk til [ reise med s[ lite barn. Noen som har erfaring med det_ *noe er galt med min pc, ser jeg...
Mamma til Emil & *knøttet* Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 Litt liten kanskje? Men det er jo en personlig mening.. Jeg liker ikke reise med så små. Fikk tilbud av mamma og stefar om tur til Thailand (DE SPANDERER) når knøttet er 4 mnd, men jeg takket pent nei. Så sterkt sitter det i meg da. Er redd for at de skal bli dehydrerte etc. Så små nøster kan jo ikke si i fra.. En 1-2 åring kan man liksom stikke til en vann/saftkopp ofte..
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 det er det jeg også tenker. Men kjenner at presset er stort (har blitt invitert av et vennepar som har hus, og da har jo mannen veldig lyst..) selv har jeg lyst å dra på høsten, da er minste 6mnd...
Ildfluå Skrevet 13. april 2010 #6 Skrevet 13. april 2010 Jeg har reist med mine to sønner da den første var 3,5 mnd og den andre første gang da han var 4 mnd. Det gikk kjempefint! Lettere da enn senere skal jeg love deg. Du reiser også før det blir altfor varmt. Det finnes mange gode råd i tidligere innlegg om hva som er lurt åå huske på. Søk litt rundt. Om du ammer der det iallefall lett. God vogn, myggnetting. I spanske land som vi valgte finnes alt man trenger i butikk eller apotek. Bare nyt det :-) finn skygge og slapp av
Chupa chups Skrevet 13. april 2010 #7 Skrevet 13. april 2010 Jeg er så uenig med det første svaret du fikk her, og må bare komme med grunner til at dere bør reise: 1. Du ammer sikkert, så babyen blir ikke dehydrert og får ikke i seg ´skummel´ mat. 2. Mai/juni er ikke glovarme måneder i middelhavet (nevnte du hvor dere skulle?), men helt behagelige og ikke stappfull av turister enda. 3. Det er mye lettere å reise med en liten baby enn med et større barn. Dra, og kos dere i varmen! Men et MUST; skaff deg bæresjal eller meitai. Da kan dere bære babyen inntil dere så mye du og mannen orker, og det føles trygt og godt når dere er på farten
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #8 Skrevet 13. april 2010 Og jeg er uenig med siste her. Jeg synes absolutt ikke at bæresjal eller meitai passer i syden. Blir alt for varmt for babyen. Varme og svette fra din kropp overføres til babyen. Mye bedre å ligge i skyggen i en sval og luftig vogn/trille.
Chupa chups Skrevet 13. april 2010 #9 Skrevet 13. april 2010 Ja, man får jo heteslag av 25 grader De går vel ikke med bæresjal i Afrika heller?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #10 Skrevet 13. april 2010 Joda de går med bæresjal i Afrika, men så er jo de vandt til helt andre temperaturer og klima der nede også da så det kan du ikke sammenligne!! Jeg er heller ikke for slike bæresjal i syden, men bruker ikke det her hjemme heller jeg da, synes det ser så usikkert og og hadde vært konstant livredd for å miste babyen!! Jeg skal selv til syden i september når babyen er 6mnd. Må si jeg er litt bekymret for hvordan det kommer til å gå, men satser på at jeg fremdeles ammer og at jeg kan gi vann på flaske i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #11 Skrevet 13. april 2010 Selfølgelig kan man bruke bæresjal i varmere strøk!! Og selvfølgelig bruker man sunn fornuft og tar babyen ut av sjalet hvis det blir svett. Men et sjal er kjekt når man går en tur, på flyet/flyplassen, osv. Uff, så mye uvitenhet ute og går....
Chupa chups Skrevet 13. april 2010 #12 Skrevet 13. april 2010 Bæresjal er ikke usikkert, så lenge man lærer å knyte det riktig. Men man lever jo i skepsis til det man ikke kjenner.... og så lenge man er fordomsfull så prøver man ikke nye ting Det er trolig rundt 20-25 grader i middelhavet i mai/juni, og da vil ikke en baby få heteslag av å ligge inntil sin mor i en lett bæresjal. Rart at du vet mer om dette enn vi som bruker det.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #13 Skrevet 13. april 2010 hi her Vi hadde tenkt oss til spania. og ja et bæresjal er et must!! God vogn har vi, men det er jo dette med varmen... Men som noen av dere sier så er det vel rundt 25grader, og det er jo ikke så galt, men tenk om det blir varmere.... Og tror dere at jeg får ammet nok til at baby ikke blir dehydrert?? Har egentlig ikke hatt lyst å reist med så små barn, men nå har vi jo andre søsken å tenke på også...
Chupa chups Skrevet 13. april 2010 #14 Skrevet 13. april 2010 Blir det varmere så kan dere være i skyggen eller inne midt på dagen. Men mest sannsynlig vil temperaturen være behagelig (sånn at du trygt kan bruke bæresjal ). Og jeg regner med at babyen drikker det den trenger, det skjer helt naturlig, men kan hende du må amme litt oftere da. Dra på tur og kos dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå