Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 ?? Noen som vet?? (ikke synser og mener altså)
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 JA det beskytter mot høyfrekvent stråling. Men du bør ha måleapparat for å vite nøyaktig hvor du skal henge opp folien. Henger du den opp på feil plass, så kan du gjøre det værre da den reflekterer stråling. Men det er ikke sikkert at ett lag med folie er nok, det kommer an på hvor nært og hvor kraftig strålekilden. Man får også kjøpt spesielle stoffer til å skjerme stråling. Vet ikke hvilken type stråling du tenker på, men jeg har svart deg ut fra høyfrekvent stråling.
Gjest Toxic Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Ja, derfor anbefales det at du bruker en hatt av aluminiumsfolie hver gang du skal bruke mikrobølgeovnen.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #4 Skrevet 13. april 2010 Ja hvis du lager en hatt av den; en "tin foil hat". Den beskytter mot stråling helt sikkert.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #5 Skrevet 13. april 2010 Slik som tinnmannen?? Ikke dumt Er det lurt å synge en sang også? Og så ringer vi Gaustad kanskje?? Nei, det som faktisk bekymrer meg litt er at jeg sitter mye på pc, både på jobb og hjemme, og har en liten baby i magen som kanskje ikke liker stråling. Sitter en del med bærbar hjemme, har den i fanget etc. Lurte på om man beskyttet fosteret om man tok litt sølvfolie over magen... Kanskje en del som synes jeg er rar, men tror ikke man skal kimse av dette med stråling og evt. skader, selv om det ikke er forsket tilstrekkelig på (eller kanskje nettopp derfor). Mange er hysterisk for alt annet, og da er jeg pittelitt hysterisk for dette.... Hi
frk Nilsen Skrevet 13. april 2010 #6 Skrevet 13. april 2010 Romvesner jeg kaller på dere i min hatt av aliminumsfolie....
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #7 Skrevet 13. april 2010 Klar for å bli fraktet til planeten Zlorg... Men seriøst.. Noen flere som vet eller??? Stusser over at ingen bekymrer seg noe særlig for det når man bekymrer seg og får råd om å ringe giftsentralen for mikrosopiske mengder honning gitt til 6 mnd gml. baby...
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #8 Skrevet 13. april 2010 anonym 11:24 igjen: Fra datamaskiner har du et magnetfelt, og det lar seg ikke skjerme. Uansett hva du legger imellom så lar ikke magnetfelt seg skjerme. Her er det avstand til objektet som er cluet. Men du kan skjerme det elektriske feltet med spesielle stoffer. Men for at skjermingen skal virke optimalt, bør det jordes. Folie er vel best til høyfrekvent stråling ettersom den reflekterer strålene. Elektriske felt har ikke slike "stråler" som mobilmaster og slikt har. Du kan lese p¨å miljøvernforbundet sine sider og søk opp FELO. Der finner du mye matnyttig. FELO er en interesseorganisasjon for folk som blir syke av HF stråling og elektromagnetiskefelt. Men jeg er enig med deg, her er mye panikk her inne for små bagateller, ikke mange som tenker over helseskadene som er forbundet med lang tids eksponering for slike felt. Og gjør man det så blir man latterliggjort. Vet ikke om folk ikke VIL innse farene ved dette, eller om de rett og slett bare skorter litt på IQ -en. Reflekskjeden selger faktisk undertøy for gravide som skal skjerme stråling. Det er kansje det enkleste for deg.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #9 Skrevet 13. april 2010 Jøss, takk for kjempebra info!! Jeg slutter i allefall tvert å ha den bærbare i fanget ja!! Tror ikke det skorter på IQen men på viljen, man møter vel seg selv litt i døra skulle jeg mene. De mest aktive og hysteriske på forumet er vel de som blåser høyest når det kommer til spm av akkurat denne typen, nettopp fordi man ikke kan avse pcen, og da de som er her hele tiden. Saken er vel at det pr i dag ikke nødvendigvis foreligger håndfaste bevis eller forskningsresultater på dette. Men det jobbes vel med, og jeg er ovebevist om at det ikke vil tale til fordel for verken det ufødte eller fødte barn. Men jeg ser at noen venner av meg er forsiktige i fht. å ha barnet sitt fremfor strålingskilder som mikrobølgeovn ol. Dette kommer jeg også til å være påpasselig med. Og undertøyet skal klart sjekkes ut også! Hi
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #10 Skrevet 13. april 2010 anonym 11.24 igjen.... og igjen.. Hvis du søker på nett, finner du mye. Kansje mere enn man vill. Bare søk på elektromagnetisk stråling, høyfrekvent stråling (mobiler, trådløse nettverk), og lavfrekvent stråling(tv, data, den vanlige strømmen i huset). Det foreligger bevis på at det er skadelig, men veldig mye av forskningen som er gjort på dette er finansiert av de store teleselskapene, og de forbeholder seg da retten til å offentliggjøre bare det de ønsker av forskningsrapporten. Så dermed får man ikke en nøytral info til folket. Og stråleverdiene som statens strålevern har satt, er ikke basert på hva som kan oppstå av helseskader av langtidseksponering. Det er utelukkende basert på såkalte termiske effekter. altså at det ikke fører til akutt oppvarming av vev. Det er ICNIRP som har satt grensene som statens strålevern forholder seg til. Og de har representanter fra mobilselskapene som rådgivere.....................................................
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå