Sjokoladefrik Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Skal besøke oldeforeldre i syden med mine to små på 4 og 1,5 år. 4 timer flytur med Norwegian. Blir kjørt til flyplassen, og blir hentet når vi kommer fram, men er alene med dem på flyturen. Lander ca ved leggetid om kvelden, 45 min kjøretur hjem til oldeforeldrene. Noen råd og tips til hvordan vi kan få det best mulig på turen?
Mom2Two Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Bærbar dvd-spiller kanskje? 4 timer er jo ikke så ille da, men du må kanskje ha minsten på fanget? Det kan være litt slitsomt. Ta med litt leker, snacks og slikt.
Snart 3 søte små ;) Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 Ikke vet jeg om ds er så aktuelt for en 4 åring. Men vist du har sånne "bærbare" tver med dvd spiller , har disse i allefall vært gull værdt for mine på 3 og 4 når vi har vert ute å flydd. Ellers er det vell å ha med seg litt mat og godis. kanskje en ny bok eller leke som di kan aktiviseres med. Og sånne Klistre figurer som du kan flytte på i ett tema ( klønete forklart) men disse fenger i allefall mine barn en stund. Lykketil, og god tur
Gjest yrild Skrevet 12. april 2010 #5 Skrevet 12. april 2010 Laptop med Drømmerhagen dvd til minsten og noe annet til eldstemann. Tegnestifter. Noen nye leker. Vi reiste 12 timer med lillemann 16 mnd for 2 mnd siden og det gikk som en drøm, med drømmehagen i "krisesituasjoner".
Gjest yrild Skrevet 12. april 2010 #6 Skrevet 12. april 2010 Og spray nesen til minsten med ordentlig nesespray før dere flyr... så slipper dere lettere unna øreskriking. Tyggegummi til 4 åringen ved letting og landing, kjeks eller noe til minsten.
Miss Misantrop Skrevet 13. april 2010 #7 Skrevet 13. april 2010 Måtte gud se i nåde til deg, hihi. Ikke et lett oppdrag du skal ut på om du ikke har lyn disiplin på 4 åringen din. Man har bare to armer. Ville ha sørget for å la loads med drikke, snaks, leker i lommer og vesker. Skal minsten ha eget sete? Det letter i allefall en god del. Forrige uke fløy jeg på en 6 times tur og der var det en dame som hadde med seg 3 barn alene. Den minste var 2 år og det gikk helt fint. (Litt flaks og godt oppdratte barn) DS var tingen der i allefall. God tur og lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå