Fjerteberte Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Skåret av og til, det blir mest skjært. Sier aldri båret..... bare bært.
lille sprelle Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Det spørs på sammenhengen.... Og fesstlig er det med datteren på 2, som vi tydeligvis har lest mye for, for hun snakker en blanding av riksmål, dialekt og nynorsk...hehe
Gjest yrild Skrevet 12. april 2010 #6 Skrevet 12. april 2010 skåret og båret... får alltid lyst til å rette på folk når jeg hører skjært og bært...men gjør det kun med søsknene mine ;-) (jada jada.... er sikkert dumt, men det er feil å SKRIVE det og har skjelden sett noen skrive bra norsk som konsekvent snakker "feil")
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. april 2010 #7 Skrevet 12. april 2010 Skåret og båret, som seg hør og bør;)
Snart 3 søte små ;) Skrevet 12. april 2010 #8 Skrevet 12. april 2010 her både skjææææærer og bæææærer vi er innbarka "særping te jæ døøør ;)"
mozell Skrevet 12. april 2010 #9 Skrevet 12. april 2010 Jeg sier skjært og bært, og blir hele tiden rettet på av min samboer. Men jeg skriver det ikke slik da, det er vel det viktigste.
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 12. april 2010 #10 Skrevet 12. april 2010 Begge deler, er fra Vestfold og bor på Oslo vest ;-) Mest skjært og bært, hvis jeg tenke meg ordentlig grundig om
Ranveig R Skrevet 12. april 2010 #11 Skrevet 12. april 2010 Eg SEIER skjært og bært. Eller det er vel meir en e-lyd enn ein æ-lyd, eg har skjeert opp brød, og eg har beert på ungane heile dagen.
Hikken Skrevet 13. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 13. april 2010 Mener å ha lest at det faktisk er "lov" å skrive begge deler nå, desverre. Sier bare skåret og båret selv, og er fæl til å rette på søsken, samboer og venner.. Må vel slutte med det nå ja :-P
petite fleur Skrevet 13. april 2010 #13 Skrevet 13. april 2010 Jeg sier skjært og bært, men skriver skåret og båret. Å si skåret og båret hadde blitt helt feil i forhold til dialekta mi (nordlending), men eldre her sier ofte skorre og borre. Også helt unaturlig for meg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå