Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Har tatt prøver hos legen pga. veldig oppblåst og vond mage. Men testene slo ikke ut på noe. Men jeg har reagert ganse kraftig etter inntak av mel/gjær, men ikke hver gang, å det kommer an på hva jeg spiser. Men reagerer spesielt etter lunsj.. Får veldig vondt i magen og mye luft. Så nå den siste uken har jeg prøvd med frem litt, har drukket nutrilettshake til frokost, og spist bare et eple og noen gulrøtter til lunsj. Før spiste jeg alltid ryvitaknekkebrød med fiskekarbonader til lunsj. Nå blir jeg ikke oppblåst lengere! =D Klarer faktisk å stå oppreist gjennom hele arbeidsdagen, uten å krøke meg sammen. Men jeg blir jo veldig sulten da.. Hva kan man spise? Jeg tror ikke jeg kommer til og orke å lage salater å slikt hver dag. Er ikke salat også ganske hardt for magen?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2010 #2 Skrevet 13. april 2010 ble det tatt cøliakiprøver? Men man kan reagere på gluten tross at man ikke har cøliaki, bare så du vet det.
It's all about me Skrevet 13. april 2010 #3 Skrevet 13. april 2010 Jeg tenkte også cøliaki. Oppblåst mage er ganske vanlige for det. Du kan kjøpe en hjemmetest på apoteket, disse er ikke 100%, men viser de positivt er det liten tvil. PS: IKKE test glutenfri diett på egenhånd. Dette må bare gjøres etter at alle mulige tester er tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå