Gå til innhold

To arbeidsforhold og svangerskapspermisjonspenger fra NAV...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt stor arbeidslyst og kapasitet og har i de fleste yrkesaktive år hatt mer enn ett arbeidsforhold. Har en 100% stilling ett sted - og en ekstrajobb som utgjør 20% stilling. Tar gjerne ekstravakter i tillegg også når jeg har anledning til det. Begge stillingene er faste, oppsigelige stillinger.

Er usikker på hvordan dette vil arte seg i fht NAV... Noen som har erfaring? Jeg var sykemeldt en 5-ukersperiode - fra innsett (IVF) og til jeg så liv på ultralyd i uke 7. Hadde deretter gradert sm fram til uke 12 og abortfaren er over(har mistet 4x). Ikke problem mht sykepenger iallefall - fikk utbetalt fra begge steder. Er nå tilbake i full jobb begge steder.

Men spørsmålet er:

Kan man motta permisjonspenger også fra to arbeidsgivere/NAV? Det er jo dette som er min faste inntekt - og jeg har disse to jobbene for å kunne klare meg økonomisk. Både fordi jeg har kjøpt en ny, større leilighet og for å kunne opprettholde den levestandarden jeg gjerne vil ha..... (Jeg er enslig).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med det er foreldrepenger du mener?

Det regner dem utfra hvor mye du tjente de siste seks månedene(eller noe), så det har ikke noe å si at du har flere jobber vil jeg tro:)

Dem regner vel etter samlet inntekt:)

Skrevet

:) Det høres jo bra ut da :)

Tusen takk for svar - er min første ja - så vet nok ikke helt hva jeg spør om her - men det er nok foreldrepenger jeg mener ja :)

Har du peiling på hva som regnes som topplønn...?

Kan sikkert sjekke det ut hos NAV sine sider også da, men kanskje noen vet? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...