Gå til innhold

Vært på vektestimering, 10 dager til termin. Han er stor, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på Ahus på ul i dag og babyen ble målt til 4470 g i dag!!! 10 dager til termin.

Beregnet feilmargin var +/- 600 g. Legen klemte mye på magen og ut fra han han kjente og så på ul trodde han det i såfall var snakk om minus 600 g og ikke +. Han tippet ca. 3,8 kg- 4 kg i dag og mellom 4 og 4,5 kg til termin.

Håper han har rett!

Får tilbud om igangsettelse om han ikke har kommet til termindato. Dette hjalp jo ikke akkurat på den plutselige ikke-lyst-å-føde-likevel-følelsen min.... Damn!

Er vel best at det bare starter når han er så stor allerede...

Nr. 1 var 3780 g og kom en uke før termin- en helt ukomplisert fødsel., Legen mente det ville gå fint denne gangen også da. Kanskje jeg får massere brystvorter i kveld... Uff...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at dette var skremmende å høre, men det kan jo hende han kommer litt før :-) Jeg har hørt mange tilfeller der det er bommet totalt på vektestimering, så man vet aldri. Det er jo bra at du blir satt igang rundt termindato.

Føler du deg større nå enn sist du var gravid? Jeg frykter selv at jeg har stooor baby, magen virker så mye større denne gangen. Var nokså stor med forrigemann også, og han veide 3370 (kom 5 dager før termin). Ei venninne hadde hørt at barn nr. 2 i snitt veier ca 500 g mer enn førstemann, så kanskje det er noe i det.

Har også hørt at hvis man føder før termin første gangen er sjansen stor for at man gjør det igjen :-) Hvis det stemmer med deg er ikke fødsel langt unna :-) Lykke til!

Skrevet

Takk!

Jeg var ganske stor sist også, men bare akkurat over magen liksom.. som nå. Føler meg ikke større. Og er mye sprekere, ingen bekkenplager eller noe. Men har hatt litt høye sf-mål, derfor jeg har vært på vektestimeringer.. uke 27, 33 og nå i dag. Greit at de følger med da..

Sitter med veldig blanda følelser her... Har kommet en del slim siste dagene, det var slik det begynte med nr. 1. og hatt noen skikkelig kraftige kynnere... så føler det nærmer seg veldig. Men har ikke lyst å føde.. ikke i dag, ikke i natt... tenker jeg hele tiden...

Skrevet

Når du har høye sf-mål har de da ligget over det grønne feltet?

Jeg har ligget over det grønne feltet hele veien, men ingen ser ut til å bry seg noe med det. Veldig rart syntes jeg.

Skrevet

Emilia: Så heldig du har vært som ikke har hatt noen plager :-) Vi krysser fingrene for at fødsel nr. 2 går raskt og greit, som så mange sier. Vi skal begge føde for 2. gang ser jeg, spennende! Jeg for min del er klar allerede nå (30+3) men vil selvfølgelig at det skal vente til han har blitt større og er "ferdig". Er så plaget med bekkenet og føler at magen er i veien hele tiden når jeg skal gjøre ting med sønnen min på 2 år.

Ved forrige kontroll lå jeg øverst på det grønne feltet med sf-mål, skal på ny kontroll imorgen. Er spent på hvordan jeg ligger an nå. Siden legen ikke sier noe om vektestimering, får jeg satse på at jeg ikke trenger å kontrollere det. Tror jeg skal høre med han om det imorgen!

Lykke til, det går nok så bra så :-)

Skrevet

03.06.10: Jeg er usikker på hva de regner som så høye sf-mål at man må på vektestimering. Jeg lå selv øverst på det grønne feltet og skal se utviklingen hos legen imorgen. Hører da med han hva som regnes som høyt, skulle tro at det er alt som overstiger dette feltet som liksom er "normalen".

Men dersom legen/jordmora di ikke nevner noe om det, er det sikkert ingenting å tenke på.

Skrevet

Jeg neste gang jeg skal til legen får spørre om når de sender en til vektestimering. Ser på sidene her at det er mange som har vært på det, så undrer meg over hva som gjør at noen får det tilbudet.

Jeg har også lest at fra uke 32 har man tettere oppfølging hos lege og jordmor, men det får ikke jeg. Skal ikke til legen før i uke 36 og til jordmor i uke 38..... så neste gang jeg ser jordmoren er de bare 2 uker til termin.

Skrevet

Min erfaring er at nummer én og nummer to er rimelig like i størrelsen (4200 og 4160 i mitt tilfelle), og selv om jeg har fått store barn (hodeomkrets 38 cm) har fødselen gått helt greit. Siden du har vært på estimering er de nok ekstra obs på størrelse og komplikasjoner, så de passer nok godt på deg under fødselen - de er jo bare ute etter å sikre at ting går så ukomplisert som mulig!

Prøv å slappe av så godt du kan (jepp, tidenes mest hjelpsomme råd), fødselen kommer man jo ikke utenom likevel - men den går jo over! Og så har du en herlig liten baby som belønning:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...