Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 For gjestene blir det ett selskap og to gaver.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 Tenker det er kjipent for de barna som må dele dagen sin med andre. Det er kjekt å ha en dag som bare er sin :-)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Har to barn som er født med 2 år og 2 dagers mellomrom... Så jeg lurer litt på det samme.. Tror nok vi kommer til å kombinere familieselskapet i hvert fall..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 De er ikke i familie, de går på samme avdeling i barnehagen...
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #5 Skrevet 12. april 2010 Det spørs jo hvordan foreldrene klarer å legge tilrette slik at begge barna føler at det er de som er midtpunktet.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #6 Skrevet 12. april 2010 jeg jobber i barnehage og synes det er viktig at hvert enkelt barn får sin dag,selv om de er født på samme dag.da får man ta to dager med feiring da!
*sutrikus-trassaldrius* Skrevet 12. april 2010 #7 Skrevet 12. april 2010 Heri bhg er det to sett venner som alltid har bursdag sammen, og flere av oss andre foreldre har snakket om dette, og ingen andre syns det er en god ide. Ihvertfall ikke når det lyser igjennom at foreldrene bare skal spare penger...
Frøken Løken Skrevet 12. april 2010 #8 Skrevet 12. april 2010 Eg syns ikkje det gjer noko. Og dersom det er to bursdagsbarn er det jo sjølvsagt at det blir to gaver. Skjønte ikkje heilt kva du meinte med formuleringa di: "For gjestene blir det ett selskap og to gaver." Syns du det er eit problem at du må ta med to gaver når du berre er invitert i eitt selskap? Så lenge bursdagsbarna, foreldrene og og gjestene har det morro er vel alt ok. Og korvidt dei involverte foreldrene gjer det for å spare pengar er vel strengt tatt heilt irrelevant, og definitivt ikkje ditt problem.
Frøken Løken Skrevet 12. april 2010 #9 Skrevet 12. april 2010 Eg ser no at det var "sutrikus-trassalder......" som nevnte det med å spare penger, så den kommentaren kan du oversjå, HI
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #10 Skrevet 12. april 2010 Det synes jeg er en kjempegod idè!! Som trebarnsmor blir jeg glad hver gang noen slår sammen bursdagsfeiringer!! Med 3 barn blir det mange bursdager barna skal leveres i iløpet av ett år. Her hvor vi bor i Oslo er dette helt vanlig. Lekeland, bowling bursdager etc er jo dyrt, og bare fint om to familier kan gå sammen om det. Og selvom man ikke velger slike alternativer som koster endel er det da bare hyggelig å dele på festen uansett. Kan ikke skjønne at noen skal synes det er dumt??
-Hengebuksvinet- Skrevet 12. april 2010 #11 Skrevet 12. april 2010 Har ikke gjort det selv, men barna mine har vært i et par sånne selskaper. Og det har vært stor suksess. Fordeler: Flere voksne - ingen stesser. Mange barn å leke med. Flere morsomme aktiviteter ( som følge av at man er flere om selskapet) Man sparer en lørdag, som man kan bruke på familien (eller annen dag) Og sikkert mange flere. Ulemper: Kommer ikke på noen. I klassa til jenta mi har det vært tradisjon for at 4-5 stykker feirer sammen, og disse selskapene har vært spesielt populære. Heldig du er, om noen vil lage fellesselskap.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #12 Skrevet 12. april 2010 Skulle akkurat til å skrive et svar, men synes du formulerte deg for oss begge. Hvorfor skulle noen synes at det er dumt?
-Hengebuksvinet- Skrevet 12. april 2010 #13 Skrevet 12. april 2010 Foreldrene som har vært involvert her, har gjort dette på en veldig positiv og kjekk måte. Tror både bursdagsbarna og de inviterte ser på fellesbursdagen (med de 4-5) som årets happening
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #14 Skrevet 12. april 2010 Hengebuksvinet: Hvor får du det fra at det er flere voksne, flere barn å leke med, flere morsomme aktiviteter når det er de samme som hadde blitt invitert dersom det hadde vært to ulike bursdager? Man sparer en lørdag ja, det er jo fint:-)
-Hengebuksvinet- Skrevet 12. april 2010 #15 Skrevet 12. april 2010 Og siden det er vi mødre som ofte er mest engasjert i bursdagene, kan jeg tenke meg at det er en gudegave å ha en ekstra mor involvert De to barna har jo gjerne litt forskjellige venner, noe som fører til flere barn. Ser enkelte er svært negative her, men jeg har aldir hørt eller opplevt noe negativt rundt disse fellesbursdagene. Hadde gjerne hengt meg på selv, om det hadde passet med datoene. Som sagt, årets happening.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #17 Skrevet 12. april 2010 De fleste barn har jo to bursdagsfeiringer: En med familie og en med venner. Venneselskapet kan godt slås sammen.
Akkurat passe mange Skrevet 12. april 2010 #18 Skrevet 12. april 2010 Det synes jeg er helt glimrende. Det blir etterhvert et helt vanvittig antall bursdager barna skal være med i, hos oss ber jentene alle jentene og gutta alle guttene. Når flere feirer sammen inviteres gjerne hele klassen, klassemiljøet styrkes, fellesbursdagene har overtatt for vennegrupper bla. For oss foreldre får vi færre dager å forholde oss til, ja vi må kanskje kjøpe noen flere gaver, men jeg synes det er greit å slippe å sette av så mange lørdager/søndager til bursdager. Dessuten er det sosialt for foreldrene og vi blir bedre kjent, noe som også er med på å styrke klassemiljøet. Etter at de to eldste begynte på u-skolen har antall bursdager avtatt noe. Men med fire i grunnskolen var vi oppe i ganske mange selskaper pr måned.
blåbæret Skrevet 12. april 2010 #19 Skrevet 12. april 2010 Jeg jobber også i barnehage og min sønn feiret sin 6 års bursdag sammen med en kompis som også ble 6 år samme dagen! Dette gjorde vi fordi det er så utrolig mange bursdager i februar (og i tillegg til vinterferien) så var dette noe som funket utrolig bra for oss! Sønnen min tar ingen skade av å måtte dele dagen med en venn. Som foreldre var det fint å kunne ha et foreldrepar til som kunne hjelpe til!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #20 Skrevet 12. april 2010 Jeg synes ikke så mye om det, om det ikke er barnas valg. Da hun ene ble 7år, besteme hun eg veninnen seg for å feire bursdagen sammen på lekeland. Ingen av de fikk lov å invitere alle jentene i klassen dit, men de fant ut at om de feiret dagen sammen så kunne de be alle. Så her var det foreldrene som ble dratt med på det. De hadde en fin dag, men de har ville ha selskap hjemme etter det. Så det var tydeligvis ikke så stas som de trodde. Hun ene har bursdag på samme dag som en oldemor, det var ikke populært de 4 første årene. I år som hun var 5, var det greit at oldemor hadde bursdag på samme dag og fikk litt oppmerksomhet hun også. Oldemor har selskap den dagen vi ikke har, hun orker ikke to selskaper på samme dag heller. Jeg er ikke sammen med barnebarnet hennes, så det blir litt feil å ha hele familien fra alle sider på besøk hos meg, og ikke har jeg plass heller. Syns barnet skal få være midtpungtet på denne dagen, og dagen skal få bli slik de selv ønsker.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #21 Skrevet 12. april 2010 Sett bort fra dette med å få være midtpunktet på sin egen bursdag, som sikkert er viktig for noen, så skjønner jeg ikke HI. Mener du at du har problemer med å bruke 75 kr på et Hello Kitty-produkt hvis du ikke får en kopp kaffe i retur? Tit for tat, kaffe for gave? Kan du ikke bare ta litt mer kake, da? Du sparer i hvert fall bensin.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #22 Skrevet 12. april 2010 Kaffe? Hvem bryr seg om kaffe? Jeg bryr meg om at barna mine kan få leke med vennene sine i to selskaper istedenfor ett. Ikke mange er så blakk at de ikke har råd til å invitere 6-7 stk i bursdag alene uten å spleise med andre.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #23 Skrevet 12. april 2010 Synes det er en god idé å slå sammen barneselskapene. Ett selskap og to gaver.. Og? Hvis dere skal i bursdag til tvillinger, rynker du like mye på nesa da, fordi det er to gaver? Tror du bare er sjalu fordi du ikke har noen du kan spleise på selskapene med.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #24 Skrevet 12. april 2010 Sjalu? Fordi jeg ikke trenger økonomisk støtte (les: spleisefest med andre foreldre) for å kunne arrangere selskap for barna mine? Neppe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå