Gå til innhold

Jobbintervju - referanser - et must?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på jobbintervju og har litt problemer med å få referanse. Jeg har to små barn og er nyutdannet nå om 2 mnd. Det er 4 år siden jeg hadde en sommerjobb, og der sluttet sjefen når jeg begynte i juni og de fikk ikke inn noen ny før jeg var ferdig i august. Der ble jeg ganske overlatt til meg selv kan man si. Før det er det over 6,5 år siden jeg var i jobb(før perm med første barn). Jeg prøver å få kontakt med min gamle sjef herfra, men det er ikke så enkelt. Hun som var sjef der jeg jobbet før dette er gått av med pensjon, og før der jobbet jeg med min far. Altså har jeg et problem. :-/

Jeg har arbeidsbekreftelse fra det ene stedet og to gode personlige attester fra de to andre stedene. Er dette godt nok?

Har prøvd å spørre veilederen min om han kan være referanse, men han er jaggu sær og vil ikke være referanse for studenter av en eller annen grunn. ARG!

Hva gjør jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har gode grunner til å ikke ha referanse. En referanse bør være en i nyere tid uansett, 4 år siden er ikke så viktig. Men hvis de spør så kan du jo tilby å gi navn og nr til din far.

Skrevet

Ok, da går det kanskje greit. Det er jo ti år siden jeg jobbet for pappa, men han kjenner meg jo godt og er en ærlig sjel, så han forteller nok sannheten om meg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...