Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Norvald?


mammaløve

Anbefalte innlegg

Vil gjerne ha ærlige meninger her...

 

Har egentlig vært mest på Sindre hele veien, men nå har vi altså begynt å diskutere om Norvald kan være et alternativ. Dette blir da oppkalling fra slekta.

 

Første gangen navnet ble nevnt fra min kjære, trodde jeg han tulla. Jeg lo lenge og vel før jeg så at han så rart på meg. Men så fikk jeg tenkt litt, og jeg synes jo egentlig navnet er skikkelig tøft. Nå skal det sies at vi ønsker et tradisjonelt og ordentlig guttete navn, men jeg er fremdeles litt usikker på om Norvald blir litt i mandigste laget. For ikke snakke om gammelmodig. Men det handler kanskje bare om assosiasjoner?

 

Fyr løs....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du ville ha ærlige svar :) jeg likte det ikke,men det er da dere som skal like det:) lykke til med navnevalg,det er VANSKELIG synes vi også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt gammeldags og uvanlig. Så skal det sier at jeg liker gammeldagse navn og dette er også et godt norskt navn. Har tygget litt på det og er ikke så værst.. Da vi ventet vår første hadde jeg Konstanse som min favoritt. Det var det jeg skulle hete og mormor`n min het det. Det ble nedstemt med høye kneløft av samboer.. Navn har, som du selv sier, mye med assisiasjoner å gjøre, og det er ikke lett å finne DET riktige navnet.. Gå for det dere liker, det er jo det som teller.. Du får ha lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hehe, kongenavn ja! Her står det mellom Ask, Sindre og Norvald for tiden. Får se hva man lander på når småen er her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ved første øyenkast var det ikke wow... men etter å ha smakt litt på det så blir det bedre... =) Syns det er både orginalt gammelt og blir finere når du bruker det et par ganger.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke likte det supergodt, syns jeg det er knalltøft om dere velger det! Kult å ikke hete det samme som alle andre...Go for it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja vi vurderer og vurderer, men tror den siste avgjørelsen kan komme først når vi treffer karen som skal bære navnet. Har fått sansen for Norvald selv, så vi får bare se om han "kler" det. Kanskje det bare blir helt fullstendig feil når vi ser han? Takk for ærlige meninger i allefall! Det er morsomt å høre hva andre synes. Man ser seg fort blind selv.

 

Til syvende og sist går man jo etter magefølelsen uansett....lykke til med navnevalget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...