Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Har det funket for dere? Og det står jo at det er mot 3 mnd kolikk... Kan man ikke bruke det før barnet er tre mnd? (dumt pørsmål kanskje men) Husker forresten det var en del diskusjoner om det for noen år siden, men husker ikke helt hva.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Jeg har brukt dette til min baby da han var rundt 2 mnd, men kan ikke si at jeg merket noen effekt. Det er nok veldig individuelt. Min hadde ikke kolikk, bare en del luftsmerter. Prøvde mange ting som ikke hjalp, men det gikk over etter noen uker. Det som hjalp han mest var å legge han på magen og stryke han på ryggen. Legen på helsestasjonen sa det var helt greit å bruke til babyer under 3 mnd. Hun sa at kolikk kan oppstå fra et par dager etter fødselen og frem til barnet er ca. 3 mnd gammelt og at det derfor står 3 mnd kolikk på flasken.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 men var det ikke Minifom som var så farlig da?
madike Skrevet 12. april 2010 #5 Skrevet 12. april 2010 Vi brukte minifom da vår sønn var 7 -9 uker. Merket en liten bedring, men sluttet igjen for å se om det virkelig var minifomen han ble bedre av eller om det rett og slett bare var fordi han ble eldre og magen tålte mer. Vi merket ingen forverring igjen da vi sluttet på minifom. Det står i bruksanvisning at full effekt kommer etter 2 ukers bruk, så vi rakk vel egentlig ikke å prøve det helt ut. Var litt betenkt med å bruke minifom, siden man ikke helt vet hvor bra den er for barnet. http://www.astrazeneca.no/apotek/aktuelt/1804_minifom.html Man har altså ikke påvist noe skadelig ved bruk på barn, men "dyrestudier har avdekket redusert testosteronnivå og redusert spermieproduksjon hos hannrotter og hannmus". "På dette grunnlag fraråder Legemiddelverket ukritisk og langvarig bruk av Minifom® dråper til spedbarn". Jeg valgte derfor å være litt forsiktig...
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #6 Skrevet 12. april 2010 ok.. så det er bare ved langvarig bruk det ikke er bra? Uff.. er så vanskelig å vite hva man skal gjøre. Vil jo ikke gjøre noe feil med han heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå